Băutura fermentată care asigură sănătatea gastrointestinală. Scapă de balonare, diaree și constipație

Cine nu-și dorește un tract gastrointestinal sănătos?! Noua obsesie pentru un tract digestiv sănătos este kombucha.
Băutura fermentată care asigură sănătatea gastrointestinală. Scapă de balonare, diaree și constipație
Foto: shutterstock

Cine nu-și dorește un tract gastrointestinal sănătos?! Să nu ai probleme de balonare, digestie, diaree, constipație sau alte probleme gastrointestinale. Multe dintre aceste probleme ar putea fi temporare sau ca rezultat al stresului și anxietății, dar totodată pot semnala și ale afecțiuni. Dacă simptomele persistă ideal ar fi să vorbești cu un medic, dar dacă vrei să-ți îmbunătățești sănătatea digestivă, ceea ce alegi să bei te poate ajuta în acest sens. Noua obsesie pentru un tract digestiv sănătos este kombucha.

Kombucha este o băutură fermentată realizată din ceai verde sau negru, zahăr și o cultură simbiotică de bacterii. Jurnalul Antioxidants explică faptul că această băutură este realizată într-un proces de cinci pași: infuzia de ceai, care se lasă între 5 și 30 de minute, îndepărtarea frunzelor de ceai și filtrarea, adăugarea zahărului și a bacteriilor sănătoase, apoi fermentarea pentru 6-14 zile.

Nu uita că în urma fermentării se produce o cantitate de alcool în produs, undeva la 0.5%. Deși kombucha conține culturi vii, nu toate tipurile de această băutură folosesc microorganisme clasificate ca probiotice. Probioticele sunt definite ca microorganisme vii care, administrate în cantități adecvate, oferă gazdei beneficii pentru sănătate.

Printre genurile de probiotice pe care trebuie să le urmărim se numără:

  • Lactobacillus
  • Bifidobacterium
  • Streptococcus
  • Saccharomyces
  • Bacillus
  • Enterococcus
  • Escherichia

Aceste probiotice sunt asociate avantajelor în prevenția și tratarea eczemelor, a sindromului de intestin iritat, intestin inflamator, anumite tipuri de diaree, colesterol crescut și chiar obezitate. Când cumperi kombucha trebuie să ai în vedere:

  • să aibă mai puțin de 50 de calorii la 230ml
  • mai puțin de 10 grame de zahăr adăugat la 230ml
  • mai puțin de 15mg de cafeină la 230ml
  • să conțină probioticele menționate
Alexandra Necșoiu
Alexandra Necșoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected]

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult
Recomandare video
Top 5 alimente sănătoase care îngrașă