Alimentele care curăță ficatul de toxine și întăresc imunitatea

  • Publicat:

Dacă vrei să previi stările de oboseală și infecțiile frecvente, urmează o dietă care curăță ficatul. Termenul de detoxifiere este din ce în ce mai des întâlnit în ultimii ani, pentru că ne ajută să eliminăm din organism toxinele și să ne păstrăm sănătatea la un nivel optim. În acest proces, este important să avem în calcul ficatul, principalul sistem de filtrare din organism, cel ce are numeroase funcții fără de care nu putem duce o viață normală. Printre acestea, neutralizarea toxinelor, esențială pentru un sistem imunitar bun.

Faptul că mâncăm dezechilibrat și în cantități mari alimente cu conservanți provoacă o destabilizare a sănătății ficatului. El are rolul să filtreze aceste toxine, însă, dacă îl suprasolicităm, este posibil să nu mai poată funcționa la nivel optim.

Există, din fericire, obiceiuri alimentare sănătoase pe care le putem implementa în dieta noastră zilnică și care au rol foarte important în detoxifierea ficatului și, prin urmare, în buna funcționare a acestuia, spune nutriționistul Gianluca Mech.

Curăță ficatul cu ceai verde și ceai negru

Un studiu recent a demonstrat faptul că ceaiul verde, consumat zilnic, poate îmbunătăți markerii de sânge responsabili cu sănătatea ficatului.

Ceaiul negru și cel verde pot ajuta la îmbunătățirea nivelului de enzime și grăsimi din ficat. E important să știm însă că este bine să alegem între ceaiul negru și cel verde și să nu consumăm mai mult de o cană pe zi.

Fructe bune pentru ficat

Strugurii, mai ales soiurile roșii, conțin resveratrol, un compus important pentru un organism sănătos. Există o serie de studii care au arătat că strugurii și extractul din semințe de struguri protejează ficatul și luptă împotriva inflamațiilor din corp.

Totodată, este bine ca dieta noastră zilnică să includă grepfrut, mere, avocado și fructe de pădure (afine, zmeură, mure, coacăze, căpșuni). Aceste fructe sunt bune pentru intestin și stimulează ficatul să elimine toxinele acumulate.

Legume și verdețuri care absorb toxinele din ficat

Legumele cu frunze verzi sunt bogate în clorofilă și absorb o mulțime de toxine din sânge. Sunt pline de vitamine, minerale și fibre și nu au prea multe calorii, fiind extrem de indicate. O dietă bogată în legume cu frunze verzi reduce riscul de obezitate, boli de inimă și hipertensiune arterială.

Exemple de legume cu frunze verzi sunt: spanacul, rucola, salata verde, năsturelul, andivele, kale, pătrunjelul.

De asemenea, legumele crucifere reprezintă o sursă importantă de glutation. Acesta contribuie la eliminarea agenților cancerigeni și a altor compuși toxici din organism.

Exemple de astfel de legume: broccoli, varză, conopidă, gulii, hrean, varză de Bruxelles, ridichi, nap.

Condimente care curăță ficatul

Bogat în agenți antibacterieni și seleniu, usturoiul activează enzimele de detoxifiere a ficatului. Aceste enzime lucrează la eliminarea toxinelor din organism.

De asemenea, turmericul este un condiment care curăță ficatul. Curcumina, un ingredient activ din turmeric, elimină toxinele și repară celulele hepatice.

Peștele gras reduce inflamația din ficat

Dacă ești o persoană care iubește fructele de mare, nutriționistul recomandă consumul de ton proaspăt, hamsii, sardine și macrou.

Peștele gras este bogat în acizi grași Omega 3 care reduc inflamația din corp. Cercetările spun că acizii grași previn totodată acumularea de grăsimi în exces și mențin nivelurile enzimelor din ficat în parametrii normali.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc