Cum ajută ceaiul verde sistemul imunitar? Explică un nutriționist

Adoptarea unei alimentații sănătoase, reducerea aportului de zahăr, hidratarea, exercițiile fizice regulate, un somn adecvat și reducerea stresului sunt de ajutor pentru păstrarea sănătății.
17.11.2021
Cum ajută ceaiul verde sistemul imunitar? Explică un nutriționist
foto: Shutterstock

Ne-am obișnuit să consumăm ceai și de plăcere nu doar atunci când suntem răciți. Ei bine, ceaiul verde unul dintre cele mai populare tipuri de ceai din lume este din ce în ce mai apreciat și de către români. Dr. Șerban Damian, medic nutriționist sportiv, explică dacă  ceaiul verde ne ajută în buna funcționare a sistemului imunitar.

 

În medicina tradițională chineză și indiană, ceaiul verde era folosit pentru a vindeca rănile, pentru a ajuta digestia, pentru a îmbunătăți sănătatea inimii și pentru a regla temperatura corpului. ”Studiile efectuate de-a lungul timpului sugerează că ceaiul verde poate avea efecte pozitive asupra pierderii în greutate, tulburărilor hepatice, diabetului de tip 2, bolii Alzheimer și multe altele” explică dr. Șerban Damian. Cu toate acestea, este important de reținut că sunt necesare mult mai multe dovezi, înainte ca oamenii de știință să poată stabili definitiv aceste posibile beneficii pentru sănătate.

Mai mulți factori duc la buna funcționare a sistemului imunitar

“Este important de reținut ca sistemul imunitar este complex. O dietă sănătoasă și echilibrată este doar o modalitate de a susține sănătatea imunitară. De asemenea, este esențial să fim atenți și la ceilalți factori ai stilului de viață care pot afecta sănătatea sistemului imunitar, cum ar fi exercițiile fizice și excluderea fumatului. Oricine suferă frecvent de răceli sau alte boli și este îngrijorat de sistemul său imunitar ar trebui să discute cu un medic specialist.”, ne sfătuiește medicul Șerban Damian.

Cel mai bun lucru pe care îl puteți face pentru a va menține sistemul imunitar este să adoptați strategii de viață sănătoase care vor aduce beneficii întregului organism, inclusiv sistemului imunitar. Iată ce alte recomandări ne mai face medicul nutriționist pentru a avea un sistemul imunitar mai sănătos:

“Adoptă o dietă echilibrată, bogată în fructe proaspete, legume, surse de proteine cu conținut redus de grăsime, cereale integrale și multă apă. Dieta mediteraneană este o opțiune pentru că include aceste tipuri de alimente. Dacă nu reusești să ai o dietă echilibrată poți utiliza un supliment nutritiv ce conține multivitamine și multiminerale;  nu fuma;  evită consumul de alcool sau consuma cu moderație; redu consumul de cafea,  fă exerciții fizice în mod regulat; dormi suficient (7-9 ore pe noapte);  gestionează stresul; menține o greutate optimă, sănătoasă; practicarea corectă a spălării mâinilor și a igienei bucale.”, încheie medicul nutriționist Șerban Damian.

Dr Serban Damian
Dr Șerban Damian, foto arhivă personală
Recomandare video
Tensiune crescută în sarcină: ce e de făcut explică dr. Ingrid Gheorghe, Sanador