Alimente diuretice care combat retenția de apă și te ajută să slăbești

15.06.2021 | Paula Rotaru
Alimente diuretice care combat retenția de apă și te ajută să slăbești
Sursa foto: Shutterstock

Aceste alimente diuretice au puține calorii, combat retenția de apă, previn balonarea, gazele, infecțiile urinare, pietrele la rinichi și ajută la slăbit.

Este de preferat să consumi frecvent alimente diuretice dacă te confrunți cu problemele mai sus menționate. Medicamentele diuretice pot avea și reacții adverse, mai ales dacă nu respecți indicațiile de pe prospect. Iar unele persoane pur și simplu nu le pot tolera sau prezintă contraindicații, fiind nevoite să caute o alternativă.

Află ce alimente diuretice te ajută să scapi de retenția de apă și toxinele din organism.

Top alimente diuretice de inclus în dietă

Castraveți

Castraveții au un conținut ridicat de apă și acid cofeic, substanță care ajută la eliminarea retenției de apă. De asemenea, sunt bogați în substanțe nutritive care ajută la eliminarea acidului uric din rinichi. În plus, au foarte puține calorii, deci sunt o alegere excelentă pentru cei care doresc să slăbească.

Pătrunjel

Pătrunjelul dă prospețime mâncării, dar poate fi și folosit și pe post de medicament. Acesta poate fi o opțiune pentru persoanele care nu pot tolera medicația diuretică. Studiile arată că are efect diuretic și crește eliminarea de urină.

Merișoare

Aceste fructe sunt surse bogate în antioxidanți și vitamina C, ajutând totodată la eliminarea excesului de apă din țesuturi. Sucul de merișoare este indicat și în infecțiile de tract urinar.

Pepene roșu

Acesta conține 92% apă și abundă în vitamine și minerale care au efect diuretic. Pepenele roșu este un fruct delicios, conferă sațietate și ajută la prevenirea pietrelor la rinichi.

Țelină

Această legumă conține cumarină, o substanță care reduce în mod natural tensiunea arterială și curăță vasele de sânge. Totodată, țelina are efect diuretic și ajută la eliminarea toxinelor, ameliorează constipația și balonarea.

Ghimbir

Ceaiul de ghimbir sau ghimbirul proaspăt ajută la reglarea tranzitului intestinal, previne constipația, balonarea și gazele intestinale. De asemenea, este considerat unul dintre cele mai eficiente alimente diuretice.

Morcovi

Morcovii sunt surse excelente de antioxidanți și vitamine care facilitează detoxifierea organismului. De asemenea, conțin vitaminele A și K, foarte importante pentru menținerea sănătății vederii.

Sucul de morcov ajută totodată la scăderea nivelului de colesterol „rău” și zahăr din sânge, fiind indicat persoanelor cu diabet și boli cardiovasculare. Nu în ultimul rând, morcovii ajută la sporirea producției de bilă, protejează ficatul și contribuie la arderea grăsimilor.

Lămâia

Ceaiul de lămâie ameliorează balonarea, curăță intestinele de toxine și previne infecțiile tractului urinar. De asemenea, are efect antimicrobian și imunostimulator. Lămâia este bogată în vitamina C și potasiu, foarte importante pentru imunitate.

Scorţișoară

Acest condiment ajută la suprimarea poftei de dulce, întărește sistemul imunitar și are efect detoxifiant. Un pahar cu apă fierbinte cu 1 linguriță de scorțișoară poate ameliora semnificativ retenția de apă, care se manifestă prin picioare umflate și pungi sub ochi.