6 alimente care își pierd nutrienții când sunt reîncălzite

Iată care este lista de alimente care își pierd nutrienții când sunt reîncălzite. De ce este mai sănătos să le mănânci proaspete?
07.06.2021 | Alexandra Necsoiu
6 alimente care își pierd nutrienții când sunt reîncălzite
6 alimente care își pierd nutrienții când sunt reîncălzite

Când ne lovește foamea ne îndreptăm spre frigider și căutăm mâncarea rămasă pe care o putem încălzi la cuptorul cu microunde. Deși acest truc ne ajută să ne potolim foamea, din păcate face ca alimentele pe care le consumăm să-și piardă din nutrienți atunci când sunt reîncălzite. Cu cât reîncălzești alimentele care au stat la frigider, cu atât șansele ca bacteriile să apară și să-și piardă din gust și textură sunt mai mari. Așadar, iată care este lista de alimente care își pierd nutrienții când sunt reîncălzite.

Vitaminele C și B sunt sensibile la căldură, iar reîncălzirea alimentelor care le conțin duce la pierderea lor. Așadar, iată care sunt alimentele pe care ar trebui să le consumi cât sunt proaspete pentru a beneficia de nutrienții esențiali.

Broccoli, pe lista de alimente care își pierd nutrienții când sunt reîncălzite

Studiile arată că legumele care conțin vitamine solubile precum vitamina C își pierd valorile nutriționale atunci când sunt preparate. Broccoli intră în această categorie, deoarece conține 132mg de vitamina C, depășind cantitatea zilnică recomandată. Legumele verzi suferă și de pierderi de acid folic odată reîncălzite. Acidul folic ajută organismul să formeze celule roșii sănătoase și poate reduce apariția riscurilor din sarcină. Odată reîncălzit, poate fi distrus.

Cartofii

Un cartof poate avea un gust delicios atunci când este preparat, dar reîncălzit, textura și aroma se pierd. La rândul lui, cartoful este bogat în vitamina C, indiferent că vorbim de cartofi albi sau roșii. O porție de cartofi oferă 27mg de vitamina C, adică 45% din necesarul zilnic recomandat, fiind o sursă excelentă pentru a asimila această vitamină.

Ouă reîncălzite

Ouăle fierte sunt printre puținele care continuă să aibă un gust bun odată reîncălzite, dar nu putem spune același lucru și despre valorile nutriționale. Potrivit studiilor, în urma reîncălzirii lor se reduce activitatea antioxidanților, indiferent de metoda în care a fost preparat- fiert, la cuptor sau prăjit.

Uleiurile vegetale

Sunt câteva lucruri pe care trebuie să le știi despre uleiurile vegetale, o categorie de uleiuri care includ uleiul de măsline, uleiul de avocado, de soia și multe altele. Acestea conțin acizi grași nesaturați care odată expuși căldurii și răcirii de prea multe ori, încep să formeze diferite legături care pot fi traduse în acizi grași care cresc inflamațiile în organism și care pot duce la apariția bolilor cardiovasculare.

Peștele, pe lista de alimente care își pierd nutrienții când sunt reîncălzite

Dacă mănânci pește pentru a combate anemia sau deficitul de B6, ia în calcul faptul că acesta conține piridoxină, cunoscută ca o vitamină B6, care este folosită pentru tratarea mai multor tipuri de anemie și deficit de B6. Doar că această vitamină este sensibilă la căldură, iar când peștele pierde conținutul de apă în urma reîncălzirii, pirodixina este eliminată.

Legumele bogate în nitrați

Morcovii, sfecla și verdețurile sunt bogate în nitrați, substanțe atât benefice, cât și dăunătoare sănătății noastre. Dacă prepari alimente bogate în nitrați, temperaturile cresute le transformă în nitrosamine, care sunt cunoscute ca fiind cancerigene. Din acest motiv trebuie consumate fie crude, fie preparate la o temperatură medie.