10 semne că mănânci prea multă carne. Cum reacționează corpul la excesul de proteine și grăsime

14.10.2022

Știai că organismul îți dă anumite semne când mănânci prea multă carne? Și nu, nu vorbim doar despre carnea roșie, cum este cea de porc sau de vită. În categoria exceselor poate intra și carnea de pui sau de curcan bogată în proteine, care poate avea efecte nocive, dacă este consumată prea des.

Spre exemplu, e posibil să îți apară cearcăne pronunțate sau respirația și corpul să îți miroasă urât, din cauza excesului de proteine. De asemenea, consumul excesiv de carne se poate asocia cu balonare, senzație de oboseală, somnolență în timpul zilei sau infecții frecvente.

Deși proteinele din carne sunt esențiale pentru dezvoltarea musculaturii, excesul se poate transforma în grăsime. Dacă nu faci destulă mișcare pentru a folosi corespunzător aceste proteine în plus, riscul să te îngrași este foarte mare.

Află mai jos care sunt cele 10 semne că mănânci prea multă carne.

Semnele pe care ți le dă corpul când mănânci prea multă carne

Balonare – apare din cauza faptului că procesul de digestie nu mai funcționează optim.

Indigestia – greața, crampele și arsurile la stomac sunt semne ale indigestiei, survenite tot pe fondul digestiei deficitare.

Constipație – apare din cauza excesului de grăsimi și fier din carnea roșie.

Cearcăne – sunt consecințe ale somnului insuficient, dar și ale consumului excesiv de carne, care îngreunează digestia.

Respirație neplăcută sau miros corporal respingător – excesul de carne determină organismul să producă mai mult amoniac pentru o mai bună digestie, ceea ce duce la apariția unui miros corporal neplăcut.

Oboseală sau somnolență în timpul zilei – carnea este bogată în proteine și, în consecință, necesită un proces mai îndelungat de digestie. Din acest motiv este posibil să te simți lipsit de energie, somnolent sau lipsit de concentrare după o masă copioasă.

Păr corporal în exces sau în zone neobișnuite – cu cât mănânci prea multă carne, cu atât riscul să duci lipsă de vitamine importante este mai mare. De exemplu, vitamina C joacă un rol important în producția de colagen, o proteină esențială pentru frumusețea pielii, părului, unghiilor și oaselor. Lipsa de vitamina C se poate asocia cu piele foarte uscată, aspră, dar și păr corporal crescut în zone neobișnuite, cum ar fi pe sâni, bărbie etc.

Răcești mai des – tot din cauza carenței de vitamine, ca urmare a excesului de carne, e posibil să te confrunți mai des cu infecții respiratorii. Persoanele care urmează dieta ketogenică, de exemplu, pot fi mai predispuse la astfel de probleme, deoarece regimul presupune limitarea consumului de fructe, care sunt unele dintre cele mai bune surse de vitamina C. Broccoli și ardeiul gras sunt, în schimb, surse la fel de prețioase de vitamina C. Deci alătură-le la friptură, pentru a te asigura că nu duci lipsă de acest nutrient important.

Te dor rinichii – excesul de proteine din carne poate duce la apariția nisipului sau pietrelor la rinichi, care se manifestă prin dureri în zona lombară și în flancuri (lateral). De asemenea, consumul excesiv de carne roșie este asociat cu un risc mai mare de inflamații, infertilitate și cancer colorectal.

Ai colesterolul crescut – consumul excesiv de carne și mezeluri care conțin grăsimi saturate cresc semnificativ nivelul colesterolului, un factor de risc major în apariția hipertensiunii arteriale și a altor boli cardiovasculare, precum infarctul sau accidentul vascular cerebral.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Paula Rotaru
Paula Rotaru
Senior Editor, [email protected] S-a alăturat echipei Ce se întâmplă, Doctore? în anul 2013. În timp, CSID a devenit a doua sa familie, care cuprinde o mână de oameni pasionați de scris și preocupați ... citește mai mult
Recomandare video
Acneea juvenilă: cum se îngrijește corect pielea cu acnee