Transpiră şi scapă de depresie!

Nu sunt doar vorbe în vânt sfaturile medicilor: “Faceţi mişcare cel puţin 30 de minute pe zi pentru un stil de viaţă sănătos”. Exerciţiile fizice, mersul pe jos ne ajută să ne păstrăm sănătatea, tinereţea, silueta, vitalitatea şi pofta de viaţă. În plus, ne ajută să scăpăm de depresie.
Transpiră şi scapă de depresie!

 

Nu sunt doar vorbe în vânt sfaturile medicilor: “Faceţi mişcare cel puţin 30 de minute pe zi pentru un stil de viaţă sănătos”. Exerciţiile fizice, mersul pe jos ne ajută să ne păstrăm sănătatea, tinereţea, silueta, vitalitatea şi pofta de viaţă. În plus, ne ajută să scăpăm de depresie.
 
Dacă nu sunteţi o persoană care se simte bine să facă sport în colectivitate sau care are posibilitatea să meargă regulat la sala de sport, nu aveţi o scuză să nu faceţi mişcare. Dimineaţa, înainte de micul-dejun, în propria casă puteţi efectua câteva serii de exerciţii simple, ca la orele de educaţie fizică din şcoală. Sau puteţi pleca la plimbare.

Mersul în pas alert, alergarea uşoară sunt accesibile oricui. S-a demonstrat în diferite studii că persoanele sedentare sunt mai predispuse la depresie decât cele active. Iată câteva studii menite să ne facă să ne legăm şireturile pantofilor sport de cel puţin trei ori pe săptămână.
 

Cercetătorii de la Universitatea din Rochester, SUA, au pus 40 de femei ce sufereau de depresie să facă sport aerobic (mers pe jos, ridicat greutăţi şi alergare), de trei ori pe săptămână timp de 8 săptămâni. In paralel au studiat un grup de femei ce aveau aceleaşi simptome ale depresiei, dar care erau sedentare.

La finalul testului, sportivele au înregistrat rezultate bune la testele standard pentru depresie. Din păcate nu de aceleaşi rezultate s-au bucurat şi femeile din grupul sedentarelor. După un an, s-au reluat testele, iar cercetătorii au observat că femeile ce au continuat să facă sport nu au înregistrat o revenire a simptomelor depresiei.

Iată ce se întâmplă în organism atunci când facem sport şi transpirăm: activitatea chimică şi funcţia cardiovasculară se îmbunătăţesc, se păstrează sănătatea inimii, a plămânilor, se eliberează endorfine, adrenalină. Organismul este mult mai puternic şi poate face faţă stresului extrem. Rezultatele se menţin pe termen lung, doar dacă mişcarea se practică în mod constant!