Mai multa mobilitate cu yogilates!

Yogilates este o practica ce imbina armo­nios beneficiile stravechii Yoga si mult mai modernului Pilates, iar rezultatele sunt numeroase, dupa cum am simtit personal dupa doar cateva sedinte: cres­te flexibilitatea, intareste muscu­latura, elibereaza stresul, induce o stare de re­laxare si imbunatateste postura corpului.
Autor: Diana Suciu
Mai multa mobilitate cu yogilates!
Mai multa mobilitate cu yogilates!

In urma cu cateva saptamani, am primit cu mare entuziasm invitatia de a participa la o ora de yogilates cu instructorul Carlos L’Abbate. Era exact ce-mi trebuia pentru a incepe sa sterg efectele a catorva ani de sedentarism!

Una dintre cele mai mari probleme cu care ma confrunt in mo­men­tul de fata este, fara doar si poa­te, sedentarismul. Pentru ca imi petrec cea mai mare parte a timpului pe un scau­n, in fata unui monitor, am ajuns sa ma plang aproape zilnic de dureri de spate si chiar de picioare.

Micile mele rabufniri sportive de weekend se reduc la cate o sesiune de jogging sau de chinuit aparatul de fitness din dotare care, in timpul saptamanii, fie vorba intre noi, indeplineste functia de cuier pentru genti.

Yoga si Pilates

Yogilates este o practica ce imbina armo­nios beneficiile stravechii Yoga si mult mai modernului Pilates, iar rezultatele sunt numeroase, dupa cum am simtit personal dupa doar cateva sedinte: cres­te flexibilitatea, intareste muscu­latura, elibereaza stresul, induce o stare de re­laxare si imbunatateste postura corpului.

Ce am invatat

de la Yogilates?

  1. Ca nu trebuie sa-ti fortezi corpul, nu trebuie sa stai in pozitii care iti dau dureri de coloana, genunchi etc. Ceea ce trebuie sa simti in timpul exercitiilor este o “senzatie de intindere”, dupa cum ne-a explicat Carlos, nicidecum durere. Flexibilitatea se capata in timp, nu in decursul unei singure sedinte, deci nu te aventura prea departe, pentru a evita accidentele.
     
  2. E bine sa ne intindem cand simtim ca am acumulat prea multa tensiune in corp. Copiii o fac, animalele o fac, adultii sunt singurii care nu fac acest lucru. Grav este ca cei mai multi isi petrec intreaga zi in pozitii nesanatoase, chirciti asupra unui birou. Acesta este unul dintre motivele pentru care pierdem centimetri din inaltime pe masura ce imbatranim.
     
  3. Intarirea peste masura a musculaturii abdominale este trendy, dar nu si sanatoasa. Coloana vertebrala este cea care are de suferit caci, din pricina contractiei abdominale, tinde sa fie adusa in fata, odata cu umerii, spatele devenind cocosat.
     
  4. Inspira adanc si expira pe gura in timpul exersarii (nu-i asa ca iti tii respiratia atunci cand miscarile au un grad ridicat de dificultate?). Respiratia abdominala antreneaza o mai mare cantitate de oxigen si pune in miscare muschii abdominali interni, cei care sustin organele vitale. Din pacate, femeile au tendinta de a respira din torace, iar moda abdomenului bine lucrat este unul dintre motive. Lasati abdomenul liber, eliberati-l de tensiune si respirati la capacitate maxima!

Carlos preda Yogilates in strada

Dr. Staicovici nr. 26, Bucuresti. Un abonament de 5 sedinte costa 150 lei.