Vrei să slăbeşti? Evită alimentele şi băuturile care te îngraşă uşor vara

Aportul zilnic mediu de calorii pentru păstrarea constantă a greutăţii- pentru doamne este cam 1.300-1.500 kcal iar pentru domni cam de 1.800-2.000 kcal ( cu excepţii şi particularităţi de la caz la caz). În aceste condiţii, la un calcul simplu putem vedea cum se poate pica uşor în plasa caloriilor „de sezon”.
15.07.2020 | Autor: Paula Rotaru
Vrei să slăbeşti? Evită alimentele şi băuturile care te îngraşă uşor vara

Aportul zilnic mediu de calorii pentru păstrarea constantă a greutăţii este de 1.300-1.500 kcal pentru femei şi de 1.800-2.000 kcal pentru bărbaţi, cu excepţii şi particularităţi de la un caz la altul. În aceste condiţii, la un calcul simplu, putem vedea cum se poate pica uşor în plasa caloriilor ,,de sezon”

Dr. Luminiţa Floreamedic nutriţionist, ne prezintă câteva dintre tentaţiile calorice ale verii şi cum ne putem feri de ele.

Fructele sunt bune, dar nu în cantităţi exagerate

Fructele mâncate în cantităţi mari – cu aport mare de zahăr (fructoză):

  • 1 kilogram de banane = 900 kcal
     
  • 1 kilogram de cireşe, gutui sau struguri =700 kcal-800 kcal

  • 1 kilogram de prune, mango sau rodii = 600 kcal
     
  • 1 kilogram de mere, caise, ananas, vişine, zmeură = 500 kcal
     
  • 1 kilogram de nectarine sau piersici = 400 kcal
     
  • 1 kilogram de căpşuni, pepene verde sau galben, lămâi sau grepfrut = 300 kcal

Băuturile de „socializare” trebuie consumate cu măsură

  • apa tonică şi sucurile carbogazoase aduc un aport caloric de 40-45 kcal/100ml
  • berea cu alcool în medie 40-50 kcal/100 ml şi cea fără alcool 20 kcal/ 100 ml

  • băuturile energizante 50-60 kcal/100 ml
  • băuturile cu multe grade tărie au calorii pe măsură: romul 200-250 kcal/100 ml, whiskey-ul, lichiorurile sau Martini au aproximativ 250-350 kcal/100 ml
  • cafeaua simplă fără zahăr = 10 kcal/100 ml, cea cu lapte şi zahăr de dozator = 50 kcal/100 ml
  • cocktailurile de sezon au un aport caloric ridicat, fiind un amestec divers al băuturilor de mai sus

Dulcele de sezon – îngheţata

  • aportul caloric al unei îngheţate creşte (200-300 kcal/100 g) în prezenţa glazurilor – de ciocolată albă/ neagră cu sau fără alune, migdale, nuci, în cazul existenţei cornetului sau a biscuiţilor care îmbracă îngheţata, în cazul prezenţei toppingurilor dulci – sirop de fructe, ciocolată
  • sunt mai reduse caloric (100-150 kcal/100 g) îngheţatele din fructe – pepene, piersici, căpşuni, lămâie, caise, fructe de pădure, cele porţionate şi vândute la cupă/ pahar – de ales maximum 2 cupe/ porţie sau 1 pahar mic, şi variantele de îngheţate light, dietetice – cu zahăr şi grăsimi mai puţine.