Top 4 categorii de alimente interzise la cura de slăbire

Iată 4 categorii de alimente interzise la cura de slăbire, explicate de nutriționistul Wasim Nazer.
25.09.2020 | Autor: Mădălina Drăgoi

Ce a fost mai întâi – mersul la sală sau regimul alimentar dietetic? Aceasta este întrebarea pentru multe persoane care au observat că s-au îngrășat și că este timpul să facă schimbări atât în ceea ce privește alimentația cât și tipul și timpul exercițiilor fizice. Am stat de vorbă cu nutriționistul Wasim Nazer despre alimentele interzise în regimurile de slăbire.

CSÎD:  Ce reguli de alimentație trebuie să respecte o persoană sedentară care tocmai s-a apucat de mers la sala de sport ?

Wasim Nazer: Privind alimentația unei persoane care s-a apucat de sport și vrea să țină și o dietă simplă sunt 4 reguli de bază pe care trebuie să le aibă în vedere:

Așadar, sunt interzise:

  • dulciurile cu zahăr procesat,
  • tot ce înseamnă aliment prăjit (inclusiv pentru alimente la cuptor nu se adaugă ulei),
  • toate sucurile carbogazoase și toate sucurile necarbogazoase. Excepție fac sucurile făcute din fructe proaspete,
  • mezelurile și carnea procesată excesiv,

Ce tip de pâine este indicată în curele de slăbire?

CSÎD: Ce alte reguli se aplică? Pâinea mai are loc în meniul zilnic?

Wasim Nazer: De asemenea se înlocuiesc pastele și pâinea albă cu cele din cereale integrale.

Alimente permise în curele de slăbire

CSÎD: Ce alimente se recomandă?

Wasim Nazer: Se consumă cât mai multe alimente verzi (spanac, broccoli, avocado, valeriana etc).

Surse de proteine în curele de slăbire

CSÎD: Ce surse pentru proteine recomandați?

Wasim Nazer: Ca proteine se consumă friptură de pui, curcan sau chiar vită și, de asemenea, pește.

Câtă apă trebuie să bem?

CSÎD: Hidratarea, un alt capitol important. Nu o să vă întreb de cantitatea de apă pe care o necesită o persoană care s-a apucat de sport și de dietă, ci de cantitatea de apă pe care o necesită o persoană sedentară. Multă lume, consideră că un stil de viață sedentar nu implică consumul a minimum 2 litri de apă pe zi…

Wasim Nazer: S-a discutat foarte mult pe această temă în rândul oamenilor de știință. Peste tot auzim că trebuie să consumăm cel puțin 2 l de lichide pe zi. Ideea e că fiecare om e diferit, fiecare organism are alt metabolism de aceea ideal ar fi să consumăm 0,035 l /kg corp pe zi. De exemplu o persoană care cântărește 60 de kg ar trebui să consume 2,1 l apă, iar o persoană de 110 kg trebuie să consume 3,85 l pe zi.

Wasim Nazer, nutriționist

Wasim Nazer, nutriționist