Cum să mâncăm de Crăciun fără să ne punem sănătatea și silueta în pericol. Ne învață nutriționistul Cori Grămescu

Plan de mese pentru ziua de Crăciun care ne permite să ne desfătăm cu preparate tradiționale și care păstrează principiile de bază ale mâncatului sănătos.
21.12.2020 |
Cum să mâncăm de Crăciun fără să ne punem sănătatea și silueta în pericol. Ne învață nutriționistul Cori Grămescu

Anul acesta, Crăciunul vine cu o serie de noi provocări date de lipsa de mișcare și de stările de neliniște ce pot interveni ca urmare a restricțiilor impuse din cauza pandemiei de COVID-19. De aceea, este foarte important să urmăm sfaturile nutriționistului pentru a învăța cum să gestionăm mesele de sărbători fără a cădea în capcana mâncatului compulsiv.

Cum să evităm excesele alimentare și să consumăm cu moderație alcool pentru a ne bucura din plin de sărbătorile de iarnă fără a ne pune sănătatea și silueta în pericol? Ne spune Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție.

Crăciunul nu înseamnă doar o perioadă frumoasă de sărbătoare, ci și semne de întrebare despre cum menținem o dietă și un echilibru în timp ce ne și bucurăm de masa bogată tradițională. Nu trebuie să ne abținem de la toate preparatele de pe masă, însă, de multe ori, o alegere înțeleaptă de meniu în această perioadă înseamnă să scutim săptămâni întregi de muncă la sală după sărbători, ca să reparăm greșelile alimentare făcute în această perioadă, spune Cori Grămescu.

Plan de mese pentru ziua de Crăciun – meniu sănătos de sărbătoare

În fața unor provocări culinare cum se întâmplă de Crăciun, este important să nu ne scape din vedere niciodată care este obiectivul nostru pe termen lungă, să fim cumpătați, să știm să ne organizăm mesele de peste zi, să învățăm să înlocuim anumite ingrediente și să combinăm corect preparatele tradiționale.

Cori Grămescu ne oferă un plan de mese pentru ziua de Crăciun care ne permite să ne desfătăm cu preparate tradiționale, dar în același timp care păstrează principiile de bază ale mâncatului sănătos.

Micul dejun

Ca sa reducem riscul de a ne confrunta cu pofta de mâncare exagerată, la micul dejun ar trebui să alegem proteine și legume.

Mușchiuleț afumat, mușchi file sau chiar puțină tobă sau piftie (de preferința de pasăre) împreună cu ardei gras, castraveți murați și câțiva crackers cu secară și fibre ne vor ajuta să începem ziua cu energie, în timp ce ne satisfacem și pofta de produse tradiționale, dar fără a exagera.

Gustarea de dimineață

Este momentul cel mai sigur pentru a ne bucura de dulciurile tradiționale de Crăciun fără prea mari mustrări de conștiință. O felie de cozonac împreună cu un iaurt ar putea reprezenta o gustare sățioasă și plăcută.

Prânzul

Deoarece preparatele tradiționale de sărbători sunt unele grase, la masa de prânz trebuie să se evite pe cât de mult posibil asocierea dintre grăsimi și glucide simple (mămăligă, cartofi, orez, pâine, dulciuri).

Pentru ziua de Crăciun, la prânz putem opta ca aperitiv pentru câteva bucăți de șorici, două felii de lebăr, o felie subțire de tobă, acompaniate de o salată verde și o porție de murături, de exemplu.

În ceea ce privește felul principal, ideal este să consumăm o bucată de friptură de porc sau curcan la cuptor cu salată și legume la cuptor, însă atenție, legumele să fie unele ușoare și prietenoase cu digestia, cum sunt conopida, dovleceii sau ciupercile.

O altă variantă pentru prânzul din ziua de Crăciun care nu ne pune silueta în pericol pot fi 2-3 sarmale lângă care să punem varză călită, fără mămăligă, smântână sau costiță afumată.

Cina

Pentru că prânzul este unul copios, la cină este indicat să alegem preparate lejere, spre exemplu friptură de curcan sau de porc (de pe care încercăm să înlăturăm grăsimea aparentă), acompaniată de salată verde mixtă, salată de varză murată sau salată de crudități.

Nu uitați să faceți măcar o oră de plimbare la aer curat în ziua de Crăciun pentru a ajuta digestia și a vă relaxa după mâncarea generoasă și de asemenea vă recomand să fiți temperați cu alcoolul, care nu doar că aduce calorii și crește pofta de mâncare, dar supune sistemul digestiv unui stres suplimentar major, concluzionează nutriționistul Cori Grămescu.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

O postare distribuită de Cori Gramescu (@corigramescu)

Cel mai nou articol Video: