Cum să găteşti cu puţine calorii. 2 Reţete practice

Schimbând cantităţile a două ingrediente folosite zilnic în bucătăriile din toată lumea puteţi obţine aceleaşi preparate delicioase dar mai dietetice. 2 reţete!
16.07.2020 | Autor: Mădălina Drăgoi
Cum să găteşti cu puţine calorii. 2 Reţete practice
Cum să găteşti cu puţine calorii. 2 Reţete practice, foto Shutterstock

Atunci când ne gândim la frumuseţe, la sănătate, la starea de bine, la siluetă armonioasă, la succes la job, la păstrarea sau începerea unei relaţii de dragoste pe gustul nostru trebuie să fim sinceri şi să admitem că tabloul este complet atunci când arătăm bine. După standardele din reviste, după standardele celor de jur dar cel mai important este să fim împăcaţi cu noi înşine şi să arătăm bine după propriile standarde. Următoarele gânduri sunt cu siguranţă legate de obiceiurile alimentare şi de nivelul de activitate fizică pe care îl desfăşurăm.

Atunci când ne gândim la mâncare ne gândim desigur şi că majoritatea dintre noi suntem îndrăgosţiţi de dulciuri, dar şi de mâncăruri ce conţin grăsimi – să fim serioşi o omletă în unt este vis culinar obţinut la tine acasă. În ceea ce priveşte mişcarea, sportul, sala, mersul pe jos – fiecare trebuie să îşi răspundă la propriile întrebări – este sedentar sau nu, merge măcar 10.000 de paşi zilnic, dacă are probleme cu coloana vertebrală de exemplu – face exerciţii specifice, etc?

Doar mergeţi, nu calculaţi mereu!

Noi, din propria experienţă, vă spunem că primul pas este cel mai greu din punct de vedere psihilogic de făcut, iar apoi totul devine obişnuinţă. Nu încercaţi să concuraţi la maraton din prima lună în care aţi început să faceţi plimbări lungi, dar măriţi ritmul zi de zi.

Mai puţin ulei, mai puţin zahăr – mai puţine calorii în farfurie

În ceea ce priveşte alimentaţia – nu încercaţi să schimbaţi radical alimentaţia de pe o zi pe alta, căci riscul de a eşua este foarte ridicat. Dar schimbaţi zi de zi câte ceva. De exemplu, puteţi reduce numărul de calorii din preparatele culinare dacă reduceţi cantitate de ulei folosită şi evident, dacă reduceţi cantitatea de zahăr.
Vă sfătuim să puneţi uleiul într-un recipient cu dozator de spray şi să pulverizaţi practic lichidul. Sau evident, în loc de o lingură de ulei (are o 100 kcalorii) să puneţi doar o linguriţă. Iar în loc de zahăr consumaţi un fruct de sezon când simţiţi nevoia de dulce.


2 reţete delicioase, dar cu puţine calorii încercate de noi.

Îngheţată de căpşuni fără zahăr, cu busuioc
Ştim, noi românii obişnuim să mâncăm căpşunile cu zahăr sau miere. Însă dacă am lasă papilele gustative ”netulburate!” de excitanţi dulci precum zahărul, mierea am putea observa că natura nu ne-a lăsat fără zahăr, din contră după un timp chiar gustul dulce va fi simţit chiar şi în iaurt, legume – ca să nu mai vorbim despre fructe. Aşadar vă provocăm să faceţi un experiement – 3 săptămâni fără zahăr, miere sau îndulcitori adăugaţi în mâncare.
Am încercat o reţetă de îngheţată super delicioasă.

inghetata de capsuni fara zahar

Îngheţată de căpşuni fără zahăr, cu busuioc – Reţetă

Ingrediente

  • 200 g căpşuni coapte
  • 2, 3 linguri smântână
  • O crenguţă, două de busuioc

Mod de preparare
Toate ingredientele se pasează cu ajutorul unui mixer de bucătărie până se obţine o pastă fină. Se pune în forme de îngheţată sau borcănele mici cu capac la congelator. După 2, 3 ore puteţi mixa manual încă o dată amestecul pentru a elimina eventualele ace de gheaţă. Se pune din nou la congelator. La servire se pot adăuga din nou frunze de busuioc.

Salată de vară dietetică

Dacă am avea la îndemână mereu frunze, legume, fructe proaspăt culese, nu am mai avea nevoie de atâtea ”briz-brizuri” pentru a face mâncarea mai gustoasă. Am observat asta de fiecare dată când am avut ocazia să ajung la masă la restaurante cu preţenţii şi chiar cu stele. Ingredientele sunt proaspăt culese, iar multe restaurante au propria lor grădină.
Acestă reţetă de salată poate conţine ce găsiţi dumneavoastră mai proapsăt în grădină sau la piaţă. De la mărar, pătrunjel, frunze de salată, ridichi, ardei gras, usturoi, ceapă verde.Important este să fie fresh, iar cantitatea de ulei să fie  cât mai mică. Dacă de obicei puneţi o lingură de ulei, acum puneţi doar o linguriţă de ulei. Şi 2 linguri de suc de lămâie de exemplu.

salata de vara dietetica

Salată de vară dietetică – reţeta

Ingrediente

  • Frunze verzi
  • Mărar
  • Pătrunjel
  • Ardei gras
  • Ceapă verde
  • Usturoi verde
  • Ridichi
  • Zeama de la o lămâie
  • O linguriţă de ulei
  • Sare, piper – după gust

Mod de preparare
Frunzele se spală bine sub jet de apă puternic. Se lasă la scurs iar excesul de apă se poate absorbi cu un prosop de hârtie. Se taie foarte fin şi se pun într-un bol. Se adaugă uleiul şi zeama de lămâie. Pentru a fi siguri că ele ajung la toate ingredientele puteţi amesteca cu degetele salata. Aşa nici nu veţi simţi că aţi folosit mai puţin ulei. Poftă bună 

Recomandări: