Ce greşeală îţi poate sabota dieta şi te împiedică să slăbeşti

Cu toţii ştim că Internetul este plin de metode care promit scăderea în greutate şi nu ai cum să le urmezi pe toate, mai ales că multe dintre ele se contrazic reciproc.
Ce greşeală îţi poate sabota dieta şi te împiedică să slăbeşti

Cu toţii ştim că Internetul este plin de metode care promit scăderea în greutate şi nu ai cum să le urmezi pe toate, mai ales că multe dintre ele se contrazic reciproc. De cele mai multe ori, câteva metode reuşesc să monopolizeze conversaţia (saune cu infraroşu, crioterapia, sau postul intermitent), dar expertul în sănătate şi frumuseţe, dr. Franz Lipman, ne readuce aminte că adesea un îndemn simplu poate avea cele mai mari efecte.

Principalul lui sfat pentru cei care doresc să slăbească, este unul pe care l-ai auzit de mii de ori, iar de cele mai multe ori nu l-ai luat în serios – deşi ar trebui, pentru că există o multitudine de dovezi ştiinţifice pe care se bazează. Sfatul? Somnul. Nu trebuie decât să ne uităm la modul în care lipsa somnului afectează organismul.

Hormonul stresului

Prea mult cortizol (hormonul „stresului”) afectează glandele suprarenale, îngreunând astfel capacitatea organismului de a digera şi metaboliza eficient alimentele. De asemenea, contribuie la creşterea nivelului de zahăr din sânge şi încetineşte viteza cu care arzi caloriile ceea ce determină corpul să stocheze mai multă grăsime (mai ales în zona taliei). Dr. Lipman susţine că hormonul „stresului” îndeamnă organismul să păstreze grăsimea pentru viitor. Eliberarea cortizolului în organism este determinată nu doar de nivelul stresului cât şi de cantitatea de somn . „Prea puţin somn duce la eliberarea unui cantităţi prea mari de cortizol.”  Şi iată cum încep să apară colăceii de grăsime!

Hormonul foamei

„Lipsa somnului creşte de asemebea cantitate de grelină din organism” mai afirmă Dr. Lipman. „Cu cât nivelul de grelină este mai mare, cu atât mai înfometat te simţi”. Dr. Lipman precizează că acest lucru declanşează poftă de zahăr, carbohidraţi şi cofeină. Somnul afectează un alt hormon care reglează metabolismul. „În acelaşi timp, lipsa somnului conduce la o lipsă a leptinei, hormonul care te face să te simţi sătul„. Prin urmare, ai o senzaţie de foame continuă dublată de lipsa senzaţiei de  saţietate – o situaţie în care nu ai cum să câştigi. Asta nu poate fi decât o veste proastă pentru noi toţi, dar mai ales pentru cei care vor sa piardă în greutate.

Hormonul care ajută la arderea grăsimilor

În ceea ce priveşte arderea grăsimilor, organismul are două stări: cea de stocare sau de ardere. Nivelurile ridicate de glucagon sunt relaţionate de timpul petrecut în starea de arderea a grăsimilor. „Glucagonul este un hormon esenţial pentru arderea grăsimilor” susţine Dr. Lipman. „Fără o cantitate de somn suficientă, aceste niveluri vor scădea şi îţi va fi mult mai greu să slăbeşti.”

Un alt efect al lipsei de somn este o cantitate insuficientă de adiponectină, un hormon care ajută la reglarea nivelui de zahăr din sânge. „Acest hormon ajută la arderea grăsimilor şi determină gradul de sensibilitate la insulină, iar, în lipsa unei nivel adecvat, eşti mult mai susceptibil să te îngraşi fără să vrei”.

Pe lângă faptul că te vei simţi obosit, vei şi arată mai obosit! Când este privat de somn, corpul se stresează mai uşor şi elimină cortizol—iar eliberarea unei cantităţi mai mari de cortizol in corp descompune proteina de colagen. Mai putin colagen inseamna mai multe riduri pe piele!