Sâni frumoşi la orice vârstă – trucuri şi exerciţii pentru un piept frumos

Simbol al feminităţii, sânii trebuie să constituie obiectul unor îngrijiri speciale, ca urmare a fragilităţii lor.
Sâni frumoşi la orice vârstă – trucuri şi exerciţii pentru un piept frumos

 

Simbol al feminităţii, sânii trebuie să constituie obiectul unor îngrijiri speciale, ca urmare a fragilităţii lor.

Iată câteva sfaturi a căror aplicare îţi va permite să parcurgi anii, sarcinile şi regimurile de slăbire fără a-ţi periclita preţiosul capital de frumuseţe.

 

Trucuri pentru un piept frumos

  • Poartă sutien.
  • Stai dreaptă.
  • Evită variaţiile continue de greutate.
  • Nu face băi prea fierbinţi, care înmoaie ţesutul cutanat şi mai cu seamă sânii.
  • Când practici un sport solicitant pentru sâni – tenis, jogging, baschet, handbal, lupte, arte marţiale etc. – poartă un sutien special, pe care îl poţi procura de la magazinele specializate în comercializarea articolelor sportive.
  • Nu transporta greutăţi mari şi evită să îţi presezi sânii.
  • Dacă obişnuieşti să îţi masezi sânii cu o cremă, evită gesturile bruşte, care traumatizează ţesuturile. Foloseşte mişcări circulare, largi, care respectă forma şi fragilitatea sânilor.
  • Întinde-ţi muşchii pectorali, în primul rând practicând nataţia şi îndeosebi înotul pe spate.
  • Încheie duşul cu un jet de apă rece pe sâni (aproximativ 1 minut).
  • Masează-ţi pieptul cu ulei de migdale sau cu orice altă cremă grasă în timpul sarcinii şi în următoarele 3 luni.
  • Poartă un sutien de alăptare, zi şi noapte dacă este necesar, atât timp cât alăptezi.
  • Evită, pe cât posibil, să dormi pe burtă.
  • Nu purta haine foarte strâmte, care strivesc pieptul.
  • Renunţă la expunerile prelungite la soare, mai ales în lipsa unei protecţii solare adecvate.

Cum să alegi un sutien adecvat

  • Alege un model adaptat la forma pieptului tău, care nu deplasează ţesuturile epidermei.
  • Lungimea bretelelor trebuie să fie reglabilă şi ele trebuie să fie suficient de lejere pentru a susţine pieptul fără a jena umerii.
  • Cupele trebuie să corespundă formei şi dimensiunii sânilor; în nici un caz nu trebuie să-i comprime sau să atârne pe ei.
  • Cusăturile nu trebuie să fie iritante, nici prin amplasarea lor pe sutien, nici prin tipul aţei utilizate.
  • Materialul textil trebuie să fie plăcut la purtat. Bumbacul, mătasea, satinul şi materialele naturale sunt mai rar întâlnite în ziua de azi, dar exista şi materiale moderne, microfibre cu proprietăţi superioare ce asigură un confort deosebit .

Câteva exerciţii simple şi eficiente pentru sâni

Îţi poţi îmbunătăţi tonusul şi aspectul sânilor, practicând acasă următoarele exerciţii, câte 10 minute pe zi. Atenţie! Pentru a obţine rezultate satisfăcătoare, trebuie să efectuezi exerciţiile zilnic şi să îţi supraveghezi alimentaţia.

Exerciţiul 1

Obiective:

  • Întinde şi tonifiază zonele laterale ale pieptului.
  • Întăreşte musculatura părţii superioare a spatelui.
  • Conferă supleţe umerilor.

Cum procedezi:

  • Din poziţia stând, îndoaie şi depărtează picioarele. Tălpile sunt paralele între ele. Îndreaptă spatele.
  • Ridică braţele la orizontală, paralel cu solul. Strânge pumnii.
  • Din această poziţie, nu trebuie decât să faci mici mişcări de extindere a braţelor spre spate.
  • Picioarele trebuie să rămână imobile; nu îndoi braţele. Inspiră readucând braţele înainte; expiră când braţele sunt duse cât mai în spate posibil.

Repetări minime: 20 de repetări

Exerciţiul 2

Obiective:

  • Conferă amplitudine cutiei toracice.
  • Întinde şi tonifică partea superioară a pieptului.
  • Modelează şi conferă supleţe umerilor şi omoplaţilor.

Cum procedezi:

  • Din poziţia stând, îndoaie şi depărtează picioarele. Tălpile trebuie să fie paralele între ele. Îndreaptă spatele.
  • Întinde în faţă braţele îndoite şi încricişază-ţi degetele, ţinând palmele spre tine. Dacă poţi, ridică umerii şi menţine-i astfel pe toată durata exerciţiului.
  • Din această poziţie, ridică braţele de la orizontală la verticală.
  • Restul corpului trebuie să rămână imobil.

Repetări minime: 20 de ridicări

Exerciţiul 3

Obiective:

  • Solicită în profunzime majoritatea muşchilor pectorali, restructurându-i.
  • Conferă supleţe umerilor şi părţii superioare a spatelui.
  • Redă un aspect frumos rotunjit decolteului.

Cum procedezi:

  • Din poziţia stând, îndoaie şi depărtează picioarele. Tălpile trebuie să fie paralele între ele.
  • Spatele trebuie să rămână cât mai drept posibil pe toată durata exerciţiului. Ridică braţele la orizontală, paralel cu solul, şi ridică antebraţele în unghi drept.
  • Pentru o eficacitate maximă: ţine tot timpul umerii ridicaţi.
  • În această poziţie, apropie şi depărtează braţele. Antebraţele trebuie să se atingă pe toată lungimea lor, iar capul trebuie menţinut drept, pentru a nu curba spatele.

Repetări minime: 20 de repetări

Exerciţiul 4

Obiectiv: Tonifierea în profunzime a muşchilor pectorali şi bombarea uşoară a decolteului.

Cum procedezi:

  • Din poziţia stând, îndoaie şi depărtează picioarele. Tălpile trebuie să fie paralele între ele.
  • Presează palmele una pe cealaltă în faţa pieptului, contractându-ţi pectoralii (minimum 5 secunde). Lipeşte, dacă poţi, degetele mari de torace.
  • Degetele trebuie să fie întinse şi apropiate unele de altele. Nu dezlipi palmele una de cealaltă.
  • Poţi efectua acest exerciţiu şi aşezată pe un scaun sau „turceşte”, de pildă.
  • Inspiră decontractând muşchii. Expiră cât mai lung posibil, când îi contractezi.

Repetări minime: 10 repetări

Sursă: „Vreau să slăbesc… şi să nu mă mai îngraş!”, www.teora.ro.