4 mituri despre celulită DEMONTATE

Aproape 90% dintre femei vor fi afectate la un moment dat de celulită. Aspectul de coajă de portocală nu este pe placul nimănui, mai ales timp de vară. Pentru că este o problemă atât de răspândită printre femei au apărut nenumărate mituri în care trebui să încetezi să crezi. Iată cinci dintre cele mai mari neadevăruri pe care le tot auzi despre celulită!
4 mituri despre celulită DEMONTATE

Aproape 90% dintre femei  vor fi afectate la un moment dat de celulită. Aspectul de coajă de portocală nu este pe placul nimănui, mai ales timp de vară. Pentru că este o problemă atât de răspândită printre femei au apărut nenumărate mituri în care trebui să încetezi să crezi. Iată cinci dintre cele mai mari neadevăruri pe care le tot auzi despre celulită!

Mitul #1 Anticoncepţionalele pot duce la apariţia sau agravarea celulitei

Adevărul: Aceasta este una dintre ideile care persistă de ceva timp şi eşi unii experţi sunt de părere că ar putea exista o corelaţie între celulită şi estrogen (tocmai pentru că multe femei sunt afectate, dar apare foarte rar la bărbaţi şi femeile încep să se confrunte cu această problemă începând cu pubertatea, când începe să crească nivelul de estrogen), nu există nicio dovadă clară cu anticoncepţionalele pot determina apariţia celulitei sau să agraveze situaţia. Un alt argument invocat este legătura dintre anticoncepţionale şi luarea în greutate, tocmai  pentru că persoanele care au kilograme în plus au aproape sigur şi celulită. 

Anticoncepţionalele se pare că favorizează, de foarte multe ori, creşterea în greutate, din cauza intervenţiei lor directe asupra hormonilor. Cu toate acestea, există nenumărate studii care au dovedit că ea apare independent de kilogramele pe care le ai, celulita fiind corelată cu retenţia de apă.

Un lucru este sigur, dacă administrarea anticoncepţionalelor este însoţită de o alimentaţie nesănătoasă şi de lipsa mişcării, aspectul pielii tale va avea de suferit. 

Mitul # 2 Cremele care tratează celulita sunt o pierdere de vreme

Adevărul: Acest mit poate fi contestat într-o mai mică măsură. Nu există o poţiune magică pe care o aplici şi scapi de celulită pentru totdeauna, spun experţii care atrag atenţia că unele creme şi loţiuni pot îmbunătăţi aspectul pielii pentru o perioadă foarte scurtă de timp (în unele cazuri vorbim de câteva ore). Produsele care stimulează producţia colagenului şi a elastinei, precum cremele pe bază de cafeină sau cele cu retino au cele mai bune rezultate tocmai pentru că dau pielii un aspect mai neted.

Întinderea colagenului opreşte circulaţia, iar hormonii care elimină grăsimea din corp nu pot ajunge la aceste celule, pentru a elibera grăsimile acumulate acolo.Îndată ce nu mai aplici crema, celulita va fi la fel de evidentă. Ai grijă să discuţi cu dermatologul înainte de a aplica o cremă pe bază de retinol pentru că pot apărea iritaţii şi nu ar trebui să te expui la soare!

Mitul # Exerciţiile care targetează partea inferioară a corpului te scapă de celulită

Adevărul: Este adevărat că o sesiune intensă de antrenamente (cum ar fi cursurile de spinning!) au multiple beneficii pentru silueta şi sănătatea ta, dar estomparea celuliltei nu este unul dintre ele, din păcate. Data viitoare când mergi la sală aruncă o privire la cele mai tonifiate picioare pe care le poţi zări, inclusiv în aceste cazuri există celulită. Orice tip de exerciţiu întăreşte ţesuturile, dar asta nu înseamnă că te scapă şi de celulită! Cu toate acestea, exerciţiile fizice regulate poate ameliora aspectul celulitei.

Circulaţia slabă poate fi de multe ori un factor care contribuie la apariţia celulitei, iar activitatea fizică creşte  fluxul sanguin în organism. Mai mult, mersul la sală va ţine departe kilogramele în plus care pot agrava aspectul celulitei (când numărul celulor de grăsime creşte, iar aspectuld e coajă de portocală se accentuează!).

Mitul # 4 Poţi scăpa de celulită definitiv – dacă investeşti într-o procedură invazivă 

Adevărul: Nu există nicio soluţie permanentă, indiferent de cât de invazivă sau scumpă este procedura chirurgicală aleasă. Chiar şi în cazul acelor proceduri care promit rezultate pe termen lung, efectele sunt vizibile doar câţiva ani. Dacă te aştepţi ca problema va dispărea în cele din urmă, trebuie să fii conştientă că aceasta nu se va întâmpla de la sine. 

Soluţii

  • Primul pas pe care trebuie să-l faci este să-ţi revizuieşti dieta. Cel mai rău lucru pe care îl poţi face este să consumi alimente grase sau mâncăruri prăjite. Optează pentru alimente care contribuie la elasticitatea şi fermitatea pielii (kiwi, avocado, varză, nuci, cereale integrale, caise, fructe de pădure)
  • Prea multă sare este la fel de periculoasă, deoarece cauzează retenţia apei în organism şi favorizează apariţia celulitei.
  • Zahărul este un alt inamic de care nu trebuie să uiţi. Excesul de zahăr care ajunge în sânge, glucoza, este transformat în grăsime şi depozitat în celulele adipoase.
  • Bea mai multă apă –  deshidratarea contribuie la aspectul pronunţat de coajă de portocală
  • Alimentele bogate în acizi graşi omega 3 nu trebuie să lipsească din dieta ta. Aceşti acizi menţin ţesuturile şi celulele bine hidratate şi reduc aspectul celulitei. Optează pentru ulei de măsline, nuci, somon sau seminţe de in.
  • Printre cele mai importante lucruri pe care le poţi face este să foloseşti produse cu vitamina A şi E, pentru a-ţi menţine elasticitatea pielii.