Top alimente care luptă cu grăsimea

Un regim alimentar echilibrat sporește șansele de a avea o greutate sub control. Iată ce alimente luptă cu grăsimea.
21.10.2020 |

Alimentația sănătoasă nu înseamnă a avea limitări stricte în dietă, de a avea o siluetă subțire sau de a renunța complet la alimentele  pe care îți place să le mănânci. Dieta sănătoasă înseamnă cuprinderea tuturor grupelor de alimente, în cantități moderate, consumate optim, în cele 3 mese zilnice recomandate.

Cum apare grăsimea corporală

Grăsimea corporală e acea rezervă pe care corpul o stochează atunci când mâncăm mai multe calorii decât poate el să consume,  pentru că e programat să facă stocuri. Dacă organismul primește mai puține calorii decât are nevoie să consume, prima care va scădea este masa musculară, apoi cantitatea de apă și abia apoi grăsimea.

Mușchii sunt principalul consumator de calorii, așadar corpul va încerca să-i reducă, pentru a restabili echilibrul. O analiză corporală la un specialist sau cu ajutorul unui cântar inteligent poate determina în care stadiu al greutății corporale se află o persoană, după indicele de masă corporală și gradul de grăsime în corp.

Un antrenor sau un nutriționist va clasifica grăsimea corporală astfel:

  • 40% – supraponderal, de-aici încep să apară și riscurile crescute de diabet, probleme de inimă
  • peste 20% – ușor peste greutatea normală, grăsimea e vizibilă mai ales în zona burții și șoldurilor, corpul nu e definit
  • 15-19% – corp normal, mușchii din zona brațelor și coapselor se văd, mușchii abdominali sunt dezvoltați, dar nu evidențiați. Apt din punct de vedere fizic, oboseala intervine mai greu.
  • 11%-14% –zona ideală. Corpul e definit și are forma unui triunghi inversat, mușchii abdomenului se evidențiază.

Ce sunt grăsimile sănătoase și unde le găsim

Grăsimea se găsește în multe forme. Termenul de „grăsimi sănătoase” se referă de obicei la grăsimi mononesaturate și polinesaturate. Ce le face sănătoase – pe lângă motive ce țin de sănătatea inimii – este faptul că reduc colesterolul LDL, cel care blochează arterele.

Grăsimi mononesaturate: sunt printre cele mai sănătoase și se găsesc în uleiul de măsline, nuci, avocado.

Grăsimi polinesaturate: tipurile principale sunt acizii grași omega-3 și omega-6, grăsimi esențiale de care organismele noastre au nevoie pentru o bună funcționare a creierului și a dezvoltării celulelor. Acizii grași Omega-3 se găsesc în pește, alge, nuci și semințe. Omega-6 se găsesc în anumite uleiuri din plante.