Dieta mediteraneană, bună nu doar pentru inimă, ci și pentru sănătatea ochilor

Chiar dacă dieta mediteraneană este cunoscută pentru că are grijă de sănătatea inimii, se pare că în același timp este o dietă ideală și pentru vedere.
29.04.2021 | Alexandra Necsoiu
Dieta mediteraneană, bună nu doar pentru inimă, ci și pentru sănătatea ochilor
Foto: shutterstock

Consumul de legume, fructe și pește este cel care definește dieta mediteraneană, cunoscută și pentru reducerea riscului de dezvoltare a degenerescenței maculare sau avansarea acestei afecțiuni. Atât un studiu european, cât și unul portughez au arătat că o dietă bogată în alimente vegetale și pește, cu mai puține produse lactate și carne roșie poate reduce riscul de apariție a degenerescenței maculare sau agravarea afecțiunii în cazul în care este deja prezentă.

Dieta mediteraneană, bună pentru sănătatea ochilor

Dieta mediteraneană este una dintre cele mai cunoscute diete, iar oamenii de știință o clasează întotdeauna în top-ul celor mai sănătoase stiluri alimentare. Chiar dacă este cunoscută în special pentru că este un plan alimentar care are grijă de sănătatea inimii, se pare că în același timp este o dietă ideală și pentru vedere.

O dietă mediteraneană prespune în general:

  • o cină cu somon, salată și avocado
  • legume (în special legume verzi precum spanacul)
  • fructe
  • nuci (migdale, caju, fistic și nuci)
  • cereale integrale (de ovăz, orez, orz, quinoa etc)
  • pește (somon, ton, hering, păstrăv)
  • ulei de măsline

Degenerescența maculară apare atunci când macula nu funcționează corect, vederea centrală poate fi afectată de încețoșare, pete negre sau distorsiuni. Această boală afectează abilitatea de a vedea la distanță sau de aproape. Astfel, anumite activități – cititul, introdusul aței în ac pot deveni dificile sau imposibile.

Cercetătorii au descoperit că rata de apariție a degenerescenței maculare în rândul persoanelor care consumă mai multe legume, leguminoase, pește, cereale și în special fructe este mai scăzută. Mai mult, în urma unui studiu s-a demonstrat că persoanele care consumau cel puțin 150 de grame de fruce pe zi, aveau un risc scăzut cu 15% de a dezvolta această afecțiune. Alte studii anterioare arată că anumite suplimente cu vitamine și minerale joacă un rol important în scăderea acestui risc.

Recomandări: