Cum scădem nivelul colesterolului prin alimentaţie

Potrivit unei cercetări desfăşurate ȋn cadrul “Săptămânii Inimii”, eveniment organizat de Fundaţia Română a Inimii, 79% dintre cei chestionaţi obişnuiesc să ia micul dejun zilnic acasă şi consumă ȋn principal sandwich-uri şi cereale cu lapte.
Cum scădem nivelul colesterolului prin alimentaţie

Potrivit unei cercetări desfăşurate ȋn cadrul “Săptămânii Inimii”, eveniment organizat de Fundaţia Română a Inimii, 79% dintre cei chestionaţi obişnuiesc să ia micul dejun zilnic acasă şi consumă ȋn principal sandwich-uri şi cereale cu lapte.

Acelasi studiu arată că cei mai mulţi dintre respondenti ştiu cât de importantă este o dietă echilibrată (incluzând grăsimile esenţiale de tipul Omega 3 şi Omega 6), dar ȋn continuare, acest lucru nu este respectat.

„Colesterolul crescut este unul dintre principalii factori de risc pentru boala cardiovasculară, prin urmare menţinerea lui ȋn limite normale este o condiţie esenţială pentru o inimă sănătoasă. Alimentaţia influentează semnificativ echilibrul lipidelor din sânge, deci implicit nivelul colesterolului.

Ultimele studii au arătat că ȋnlocuirea grăsimilor saturate din alimentaţie cu grăsimi polinesaturate are un efect necontestat de menţinere a colesterolului ȋn limite normale şi de scădere a riscului cardiovascular.  Recomandarea pentru populaţie este să ȋnlocuiască pe cât posibil grăsimile animale (preponderent saturate), cu alimente bogate ȋn grăsimi polinesaturate cum sunt uleiurile vegetale, margarinele de nouă generaţie (bogate ȋn Omega 3), fructele oleaginoase, preparatele din peşte.” a declarat prof. Dan Gaiţă, Preşedinte al Fundaţiei Române a Inimii.

Recomandările privind sănătatea inimii vin ȋn contextul ȋn care la fiecare 30 de minute un român face infarct miocardic, iar 80% dintre decesele de cauză cardiovasculară pot fi prevenite prin lipsa fumatului,  mişcare practicată zilnic, respectarea un meniu alimentar echilibrat şi prin control medical periodic, cu respectarea ȋntocmai a tratamentului prescris.

Acizii graşi ne feresc de diabet
Acizii graşi ne feresc de diabet
Recomandări: