Cum scădem nivelul colesterolului prin alimentaţie

Potrivit unei cercetări desfăşurate ȋn cadrul “Săptămânii Inimii”, eveniment organizat de Fundaţia Română a Inimii, 79% dintre cei chestionaţi obişnuiesc să ia micul dejun zilnic acasă şi consumă ȋn principal sandwich-uri şi cereale cu lapte.
Cum scădem nivelul colesterolului prin alimentaţie

Potrivit unei cercetări desfăşurate ȋn cadrul “Săptămânii Inimii”, eveniment organizat de Fundaţia Română a Inimii, 79% dintre cei chestionaţi obişnuiesc să ia micul dejun zilnic acasă şi consumă ȋn principal sandwich-uri şi cereale cu lapte.

Acelasi studiu arată că cei mai mulţi dintre respondenti ştiu cât de importantă este o dietă echilibrată (incluzând grăsimile esenţiale de tipul Omega 3 şi Omega 6), dar ȋn continuare, acest lucru nu este respectat.

„Colesterolul crescut este unul dintre principalii factori de risc pentru boala cardiovasculară, prin urmare menţinerea lui ȋn limite normale este o condiţie esenţială pentru o inimă sănătoasă. Alimentaţia influentează semnificativ echilibrul lipidelor din sânge, deci implicit nivelul colesterolului.

Ultimele studii au arătat că ȋnlocuirea grăsimilor saturate din alimentaţie cu grăsimi polinesaturate are un efect necontestat de menţinere a colesterolului ȋn limite normale şi de scădere a riscului cardiovascular.  Recomandarea pentru populaţie este să ȋnlocuiască pe cât posibil grăsimile animale (preponderent saturate), cu alimente bogate ȋn grăsimi polinesaturate cum sunt uleiurile vegetale, margarinele de nouă generaţie (bogate ȋn Omega 3), fructele oleaginoase, preparatele din peşte.” a declarat prof. Dan Gaiţă, Preşedinte al Fundaţiei Române a Inimii.

Recomandările privind sănătatea inimii vin ȋn contextul ȋn care la fiecare 30 de minute un român face infarct miocardic, iar 80% dintre decesele de cauză cardiovasculară pot fi prevenite prin lipsa fumatului,  mişcare practicată zilnic, respectarea un meniu alimentar echilibrat şi prin control medical periodic, cu respectarea ȋntocmai a tratamentului prescris.

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Acizii graşi ne feresc de diabet
Acizii graşi ne feresc de diabet
Cel mai nou articol Video:
Îmbunătățirea vieții sexuale prin sport. Cum ne ajută exercițiile kegel?
Recomandări:
10 lucruri pe care le poți face pentru a preveni atacul cerebral
10 lucruri pe care le poți face pentru a preveni atacul cerebral
Inteligența artificială depistează mincinoșii. Cum funcționează testul
Inteligența artificială depistează mincinoșii. Cum funcționează testul