Cel mai bun pește pentru sănătatea creierului. Trebuie să-l mănânci de cel puțin două ori pe săptămână

Atunci când vine vorba de cel mai bun pește pentru sănătatea creierului, răspunsul este somon sălbatic.
23.05.2022
Cel mai bun pește pentru sănătatea creierului. Trebuie să-l mănânci de cel puțin două ori pe săptămână
Foto: shutterstock

Toate tipurile de fructe de mare sunt excelente pentru starea generală de sănătate, dar mai ales pentru sănătatea creierului. Potrivit Ghidului de Dietă al Americanilor din 2020-2025, aproape 90% dintre americani nu consumă suficiente fructe de mare pe săptămână. Acestea sunt o categorie de alimente bogate în nutrienți, grăsimi sănătoase, vitamine B și minerale precum zinc, fier și iod. Atunci când vine vorba de cel mai bun pește pentru sănătatea creierului, răspunsul este somon sălbatic.

Peste jumătate din creier conține grăsime, în special acizi grași polinesaturați omega-3, scrie Nutrients. Aproximativ 90% din această grăsime alcătuiește structura creierului sub formă de acid docosahexaenoic (DHA). Somonul este o sursă excelentă de DHA, dar și de alți acizi grași omega-3, precum acidul Eicosapentaenoic (EPA).

85 de grame de somon sălbatic conțin 1.22 grame de DHA și 0.35 grame de EPA. Tot mai multe cercetări realizate de-a lungul anilor arată cum poate dieta încetini sau preveni declinul cognitiv. Ce se știe până acum este că acizii grași polinesaturați sunt asociați riscului redus de declin cognitiv, scrie American Journal of Clinical Nutrition.

În loc să-ți hrănești creierul cu sursa primă de acizi grași omega-3, consumul de somon sălbatic poate ajuta la producerea unei proteine puternice numită factor neutrofic derivat din creier (BDNF), care sprijină creșterea și supraviețuirea celulelor din creier și este una dintre proteinele responsabile cu crearea unor noi celule.

Pentru iubitorii de somon asta este o veste excelentă! Nu numai că te vei bucura de o formă delicioasă de proteine, dar vei avea și grijă de sănătatea creierului tău. Asigură-te că îl consumi de cel puțin două ori pe săptămână, deși ideal ar fi de trei ori.

Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras