Cafeaua, medicament natural pentru boala de ficat gras. Ce cantitate e recomandată zilnic?

13.04.2021 | Paula Rotaru
Cafeaua, medicament natural pentru boala de ficat gras. Ce cantitate e recomandată zilnic?
Sursa foto: Shutterstock

Boala de ficat gras sau steatohepatita nonalcoolică ar putea fi ameliorată prin consumul zilnic de cafea, arată un nou studiu. Dar această noutate nu exclude necesitatea dietei echilibrate și a exercițiilor fizice zilnice.

Pentru ca boala de ficat gras să nu evolueze, este recomandat consumul a 2-3 cești de cafea zilnic, spun cercetătorii.

Recomandarea oamenilor de știință vine ca urmare a analizării unei metaanalize formate din 16 studii care au inclus peste 3.000 de persoane care consumau în mod frecvent cafea și 132.000 de persoane care nu obișnuiau să consume această băutură.

Boala ficatului gras, ținută sub control prin consumul a 2-3 cești de cafea

În urma analizării datelor, experții au concluzionat că riscul de a dezvolta ciroză hepatică sau alte afecțiuni ale ficatului este cu 47% mai mic în cazul celor care consumă zilnic 2-3 cești de cafea.

De asemenea, s-a observat că riscul de a dezvolta fibroză hepatică în rândul „cafegiilor” este cu 27% mai mic, în comparație cu persoanele care nu consumă de regulă cafea.

O altă cercetare de amploare a relevat că riscul de carcinom hepatocelular (cancer de ficat), indiferent de stadiul în care era boala de ficat gras, este cu 35% mai mic în rândul consumatorilor de cafea.

Totodată, s-a constatat că licoarea cu care ne începem mulți dintre noi diminețile ar putea reduce și riscul de apariție a diabetului zaharat de tip 2.

Efectul benefic al cafelei asupra ficatului s-ar datora fenolilor din boabele de cafea, antioxidanți foarte puternici care previn inflamațiile celulare.

Pentru a stopa în evoluție boala de ficat gras, specialiștii recomandă, pe lângă cele 2-3 cești de cafea zilnice, o dietă echilibrată – cu consum moderat spre minim de carbohidrați „răi” (sucuri carbogazoase, dulciuri, patiserie, zahăr, pâine albă, paste din făină albă, orez alb, sucuri de fructe, fast-food, bomboane, cartofi prăjiți, chipsuri, înghețată, ciocolată, energizante etc.) și grăsimi – și 150 de minute de mișcare pe săptămână, adică aproximativ 20 de minute pe zi.

Sursa: medscape.com

Recomandări: