Siliciul

Siliciul este important pentru sănătatea oaselor, unghiiilor, părului şi dinţilor. De asemenea, siliciul contribuie la prevenirea îmbătrânirii premature.
03.12.2013
Siliciul
Fructe în coajă lemnoasă (caju, migdale, alune, nuci, nuci de macadamia, fistic etc.) - conţin fibre, proteine şi vitamina E.

Siliciul este un mineral important pentru dezvoltarea osoasă, menţinerea unghiiilor, părului şi dinţilor puternici, prin acţiunea enzimei pe care o produce şi care ajută la formarea colagenului din oase, cartilagii şi ţesutul conjunctiv. De asemenea, siliciul contribuie la creştere şi dezvoltare şi joacă un rol de neînlocuit în prevenirea îmbătrânirii.

Siliciul: deficit

Deficitul de siliciu se manifestă prin: crampe musculare, insomnie, subţierea şi căderea părului, unghii moi, slăbiciune la nivelul sistemului osos, iritabilitate, piele uscată, riduri, risc crescut de osteoporoză şi fracturi etc.

Siliciul: exces

Excesul de siliciu  este extrem de rar însă, în astfel de cazuri, se poate ajunge la instalarea silicozei, o afecţiune care poate cauza glomerulonefrita focală, o boală extrem de rară, ale cărei simptome sunt foarte dificil de identificat.

Siliciul: doza zilnică recomandată

Doza zilnică recomandată de siliciu este de 20 mg pentru adulţi, cantitatea crescând pe măsură ce înaintăm în vârstă.

Surse naturale de siliciu sunt: fructele cu coajă lemnoasă, rădăcinoasele, cerealele integrale, căpşunile, algele, ovăzul etc.

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Sodiul
Sodiul
Cel mai nou articol Video:
Totul despre bypass gastric, operația care tratează obezitatea
Recomandări: