Niacina sau vitamina B3 (vitamina PP)

Vitamina B3, cunoscută şi sub denumirile de niacină, acid nicotinic sau vitamina PP (Pellagra Preventer) este foarte importantă pentru organism. Descoperă beneficiile!
29.12.2013
Niacina sau vitamina B3 (vitamina PP)
Somonul este bogat ăn proteine și totodată este o sursă excelentă de biotină, un alt nutrient important care sprijină producția de keratină. 85 de grame de somon conțin 17% din necesarul zilnic. Somonul conține și acizi grași omega-3 care ajută la îmbunătățirea creșterii părului, menține densitatea părului și protejează împotriva căderii părului.

Vitamina B3, cunoscută şi sub denumirile de niacină, acid nicotinic sau vitamina PP (Pellagra Preventer), este o vitamină care susţine procesele genetice în celulele organismului şi care ajută la procesarea grăsimilor din corp. Niacina este recomandată în prevenirea şi tratamentul multor afecţiuni precum pelagra, dermatita, durerile de cap, nivelurile crescute de colesterol, depresii şi tulburări psihice.

Deficitul de vitamina B3 se manifestă prin lipsa poftei de mâncare, infecţii la nivelul pielii, slăbiciune musculară şi tulburări digetive, iar în cazurile de deficienţă severă de niacină se poate instala pelagra, boală care se caracterizează prin leziuni dermatologice majore, amnezie, depresie, anxietate, stări delirante sau chiar deces dacă afecţiunea rămâne netratată.

Excesul de vitamina B3 se poate manifesta prin reacţii alergice la nivelul pielii, afecţiuni hepatice, ulcer peptic şi intoleranţă la glucoză.

Niacina sau vitamina B3: doza recomandată

Doza zilnică recomandată de vitamina B3 este de 2 mg pentru copii între 0-6 luni, 4 mg pentru copii între 6-12 luni, 6 mg pentru copii între 1-3 ani, 8 mg pentru copii între 4-8 ani, 12 mg pentru băieţii între 9-13 ani şi 16 mg pentru băieţii peste 14 ani, 12 mg pentru fetele între 9-13 ani şi 14 mg pentru fetele peste 14 ani, 18 mg pentru femeile însărcinate şi 17 mg pentru femeile care alăptează.

Niacina sau vitamina B3: alimente

Cele mai bune surse de vitamina B3 sunt: peştele (ton şi somon), carnea de pui sau curcan, organele de vită, lactatele sparanghelul, avocado, broccoli, spanac, nuci, cereale integrale, ciuperci, drojdie de bere.

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Platou de post rapid de făcut și foarte sănătos
Recomandări: