Fosforul

Fosforul se află şi el, alături de calciu, în structura oaselor şidinţilor, dar pe lângă aceasta este un component al membranelor celulare şi joacă numeroase roluri în circuitele metabolice ale organismului.
Fosforul

Fosforul se află şi el, alături de calciu, în structura oaselor şidinţilor, dar pe lângă aceasta este un component al membranelor celulare şi joacă numeroase roluri în circuitele metabolice ale organismului.

Deficitul de fosfor se manifestă prin: afectare neuromusculară, osoasă, renală şi cardiacă, tulburări hematologice.

Excesul de fosfor poate duce la demineralizare osoasă.

Doza zilnică recomandată de fosfor este de: Doza zilnică recomandată de fosfor este de: 100 mg pentru sugarii între 0-6 luni, 275 mg pentru sugarii între 7-12 luni, 460 mg pentru copiii între 1-3 ani, 500 mg pentru copiii între 4-8 ani, 1250 mg pentru adolescenţii între 9-18 ani, 700 mg pentru adulţi, femei şi bărbaţi, şi 1250 mg în perioada de alăptare.

Cele mai bune surse naturale de fosfor sunt: carnea de pui, peşte, carnea roşie şi ouă. Laptele şi produsele lactate, nucile, leguminoasele, cerealele integrale. În ziua de azi, băuturile răcoritoare şi alimentele semipreparate cu conţinut ridicat în fosfor au uneori tendinţa să înlocuiască produsele naturale (neprelucrate) şi preparatele lactate, riscând să aducă în organism cantităţi mari de fosfor.

Fluorul
Fluorul