Clorul

Clorul ajută la sinteza acidului clorhidric în stomac şi se află în strânsă relaţie cu sodiul şi cu potasiul pentru îndeplinirea funcţiilor acestora. De asemenea, clorul are acţiune depurativă asupra ficatului, contribuie la formarea oaselor, a dinţilor şi a tendoanelor, reduce nivelul glicemiei al colesterolului din organism.
Clorul
Atenție la dietă în timpul sarcinii. Hidrați-vă optim, nu exagerați cu alimentele sărate pentru a ține hipertensiunea arterială sub control

Clorul ajută la sinteza acidului clorhidric în stomac şi se află în strânsă relaţie cu sodiul şi cu potasiul pentru îndeplinirea funcţiilor acestora. De asemenea, clorul are acţiune depurativă asupra ficatului, contribuie la formarea oaselor, a dinţilor şi a tendoanelor, reduce nivelul glicemiei al colesterolului din organism.

Deficitul de clor se manifestă rar, deoarece prin consumul de apă de la robinet, care este tratată cu cloruri din cauza impurităţilor, omul îşi asigură necesarul de care are nevoie organismul. Există însă cazuri rare în care lipsa clorului se poate manifesta prin tulburări de creştere, scăderea apetitului şi a tonusului muscular, pierderea dinţilor, a părului etc.

Excesul de clor poate duce la creşterea tensiunii arteriale, hiperaciditate gastrică, distrugerea microflorei intestinale şi risc crescut de afecţiuni renale sau ale glandei tiroide.

Doza zilnică recomandată de clor este de 2.300 mg pentru adulţi între 19-50 de ani, 2.000 mg petnru persoanele între 51-70 de ani şi 1.800 mg pentru persoanele de peste 70 de ani.

Surse naturale de clor pot fi găsit aproape în întregime în sarea alimentară, prezentă în alimentele prelucrate, sarea adăugată la gătit sau la masă, precum şi peştele şi legumele.

Calciul
Calciul