Tensiunea arterială – ţine-o sub control urmând aceste sfaturi!

Aproximativ 3 din 10 persoane trăiesc cu hipertensiune arterială, ceea ce înseamnă că la nivel mondial există aproape 1,8 miliarde de hipertensivi. Din nefericire, aproape 50% din aceştia nu ştiu că au tensiune arterială crescută.
Tensiunea arterială – ţine-o sub control urmând aceste sfaturi!

Aproximativ 3 din 10 persoane trăiesc cu hipertensiune arterială, ceea ce înseamnă că la nivel mondial există aproape 1,8 miliarde de hipertensivi. Din nefericire, aproape 50% din aceştia nu ştiu că au tensiune arterială crescută, arată statisticile furnizate de World Hypertension League (WHL).

Mai mult, cifrele arată că o treime din populaţia hipertensivă este predispusă la boli de inimă, atac vascular-cerebral, boală cronică renală şi chiar moarte subită.


Vestea bună este că hipertensiunea arterială poate fi depistată printr-o simplă măsurare a tensiunii, gest care nu durează mai mult de câteva minute. De asemenea, o altă veste bună este că hipertensiunea arterială poate fi prevenită şi controlată. Cum? Urmând o serie de recomandări al căror nucleu este adoptarea unui stil de viaţă sănătos.

“Tratamentul de prevenţie primară în hipertensiunea arterială începe de când ne naştem. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că în copilărie şi în adolescenţă trebuie să ne creăm o serie de bune obiceiuri, cum ar fi: să avem o viaţă activă, să facem mişcare, să nu stăm numai în faţa televizorului sau a calculatorului, să mâncăm sănătos, fără prea multă sare şi fără grăsimi”, explică prof. dr. Maria Dorobanţu, preşedintele Societăţii Române de Hipertensiune.

Tensiunea arterială – SFATURI PRACTICE:

  • Reducerea aportului de sare. În mod normal, organismul uman are nevoie în 24 de ore de aproximativ 6 grame. Din păcate, românii consumă între 12 şi 16 grame în 24 de ore, ceea ce depăşeşte cu mult recomandările Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. Potrivit medicilor cardiologi, sarea nu trebuie eliminată complet din alimentaţie, însă aportul de sare trebuie redus;
     
  • Mişcare moderată de minimum 30 de minute pe zi. Viaţa activă şi practicarea unui sport reduc riscul cardiovascular, contribuie la scăderea în greutate, îmbunătăţesc valorile tensiunii arteriale, ale colesterolului şi ale glicemiei, reducând stresul şi crescând buna dispoziţie;
     
  • Reducerea greutăţii. Majoritatea persoanelor hipertensive au şi probleme legate de greutate. În cazul acestora este recomandată scăderea în greutate, treptat. Potrivit specialiştilor, pierderea în greutate a 5-7 kg ajută considerabil în reducerea valorilor tensionale;
     
  • Renunţarea la fumat. Studiile arată că imediat după ce o persoană savurează o ţigară, aceasta va înregistra şi o tensiunea arterială crescută. Aceste valori crescute se menţin chiar şi la 15 minute după stingerea ţigării.
     
  • Atenţie la consumul de alcool. În cazul băuturilor alcoolice, nu se cere pacienţilor abstinenţă, însă este recomandat să nu se consume mai mult de un pahar de vin, în cazul femeilor şi nu mai mult de două pahare în 24 de ore în cazul bărbaţilor.
     
  • Luaţi 100 mg de vitamina C pe zi. Cercetările întreprinse de Departamentul American al Agriculturii au arătat că suplimentarea cu vitamina C pe durata a 6 săptămâni a redus cu 8 până la 10 puncte indicii sistolici şi cu, în medie, 7 puncte indicii diastolici la persoanele cu valori ale tensiunii arteriale apropiate de limita maximă adminisbilă.
     
  • Mâncaţi fructe şi legume. Este clar, spun nutriţioniştii de la Harvard, că substanţele chimice şi fibrele din fructe şi legume reduc tensiunea rterială. Un studiu întreprins în Israel pe 200 de persoane a arătat că numai 2% dintre vegetarieni aveau hipertensiune, în comparaţie cu 26% dintre consumatorii de carne.
Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Dr. Laura Davidescu: greșeli care ne îngrașă