Sport şi dietă adecvată pentru articulaţii sănătoase!

Durerile articulare, precum şi cele lombare sunt din ce în ce mai des întâlnite. Tratamentele standard prezintă efecte secundare seriose. Terapiile nutriţionale câştigă însă teren, la fel şi exerciţiile fizice în lupta cu artroza.
Sport şi dietă adecvată pentru articulaţii sănătoase!

Durerile articulare, precum şi cele lombare sunt din ce în ce mai des întâlnite. Tratamentele standard prezintă efecte secundare seriose. Terapiile nutriţionale câştigă însă teren, la fel şi exerciţiile fizice în lupta cu artroza.

De-a lungul timpului, ghimbirul a fost folosit pentru reducerea inflamaţiei şi a durerii artrozice, diminuarea tulburărilor digestive şi eliminarea congestiei toracice. Ghimbirul acţionează ca un AINS natural, cu o acţiune mai largă de blocare enzimatică decât medicamentele antiinflamatoare. De asemenea, ghimbirul conţine numeroşi compuşi antioxidanţi. Cercetările arată că atunci când consumi ghimbir se reduce cu succes inflamaţia şi durerea. Este recomandat să fie consumat ca parte a dietei şi suplimentat cu până la 4 grame pe zi de ghimbir pudră.

Printre condimentele cele mai frecvente din alimentaţia indiană se numără turmericul, o rădăcinoasă iute şi galbenă din familia ghimbirului, care este un excelent antiinflamator natural. Ingredientul activ cheie din acest condiment este curcumina, care îi dă turmericului culoarea galbenă specifică. Turmericul este, de asemenea, un antioxidant puternic şi ajută la distrugerea bacteriilor. Nu prezintă efecte secundare. Folosiţi pudra de curry în mâncăruri (la salata de pui) şi suplimentaţi cu 400-600 mg de turmeric, de 3 ori pe zi.

DHA şi EPA, acizii graşi Omega 3 din uleiul de peşte ajută la reducerea inflamaţiei şi a durerii, la fel ca şi ibuprofenul. Par să ajute la refacerea osului şi a cartilajului. Omega 3 au atât de multe beneficii încât sunt recomandaţi tuturor – 1 până la 2 grame pe zi (1.000-2.000) de ulei de peşte – un brand ce garantează că nu conţine mercur şi alte toxine. Peştii mai mici sunt mai puţin contaminaţi deoarece sunt situaţi mai jos în lanţul trofic. Peştii mai mari acumulează mai multe toxine. Dacă tratamentul produce eructaţii cu gust de peşte, folosiţi capsule enterice care se dizolvă doar după ce acestea au trecut de stomac şi au ajuns în intestinul subţire.

Studiile au arătat că nivelurile scăzute de vitamină solară/D se corelează cu amplificarea simtomelor de artrită. Persoanele cu dureri articulare şi musculare obţin adeseori ameliorare în urma suplimentării cu vitamina D. Acest nutrient este de asemenea esenţial în prevenirea osteoporozei – 1.000 UI pe zi sau mai mult dacă testele de sânge arată deficite serioase.

Gheara dracului s-a dovedit că are efecte benefice la majoritatea persoanelor cu dureri lombare, de genunchi şi de şold. Această plantă africană pare să acţioneze prin reducerea inflamaţiei – 60 mg harpagozidă zilnic (ingredientul activ din plantă).

Orice persoană cu artrită ar trebui să facă exerciţii fizice regulate. Se întâmplă des ca o articulaţie afectată de artrită să evolueze nefavorabil din lipsă de mişcare deoarece musculatura se slăbeşte, iar articulaţia devine din ce în ce mai puţin stabilă. Medicul ar trebui să indice terapia fizică adecvată şi un program uşor de exerciţii care să menţină articulaţiile pe cât de suple posibil şi musculatura de susţinere puternică.

Mai multe despre nutrienţi şi plante medicinale pentru persoanele cu artroză în „Ghidul suplimentelor nutritive în tratamentul medicamentos” dr. Hyla Cass, www.curteaveche.ro