Exerciţiile care te ţin departe de depresie

Despre cât de frecventă a devenit depresia şi despre cât de mult ne afectează viaţa de zi cu zi s-a tot scris şi se scrie în continuare, cu scopul de a trage un semnal de alarmă. Însă, dincolo de unele medicamente, “care sunt cele mai recomndate exerciţii mentale pentru evitarea sau vindecarea depresiei?”, s-au întrebat medicii.
Exerciţiile care te ţin departe de depresie

Despre cât de frecventă a devenit depresia şi despre cât de mult ne afectează viaţa de zi cu zi s-a tot scris şi se scrie în continuare, cu scopul de a trage un semnal de alarmă. Însă, dincolo de unele medicamente, “care sunt cele mai recomndate exerciţii mentale pentru evitarea sau vindecarea depresiei?”, s-au întrebat medicii.

Contactul cu depresia se poate resimţi ca un val puternic, ca un accident izbitor atât pentru minte, cât şi pentru corp.

Însă, deşi foarte puternice, emoţiile asociate cu depresia se pot spulbera mai repede decât bănuim, bineînţeles dacă urmăm drumul corect. O parte dintre exerciţiile care te ajută să îţi controlezi stările emoţionale se regăsesc şi în cartea “The Mindful Manifesto”, semnată de dr. Jonty Heaversedge:
 

1. Vizualizarea corpului tău, atenţie către temperatura lui – conştientizează ce se întâmplă cu organismul tău când trăieşti emoţii puternice.

2. Apoi conştientizează cu mai multă intensitate acea parte a corpului în care senzaţiile sunt mai puternice. Nu încerca să fugi de emoţie, ci încearcă să o accepţi… prin mintea şi corpul tău.
 

3. Identifică dacă senzaţiile se schimbă. Devin mai puternice? Îşi schimba locaţia din organismul tău? Doar observă-le.
 

4. Observă ce gânduri apar pe măsură ce te confrunţi cu aceste sentimente. Dacă ţi se pare util, poţi să etichetezi emoţia chiar spunând: “Depresia este aici – bună, tristeţe!”
 

5. Relaxează-te! Nu e nimic rău în a experimenta astfel de stări. Vorbeşte cu emoţia şi pofteşte-o în corpul tău ca pe un oaspete. Dacă emoţia este prea intensă, aminteşte-ţi că este sănătos să te întorci la o observare generală a corpului tău, la o reorientare asupra respiraţiei, ca o modalitate de a ancora experienţa prin care treci.
 

6. Conştientizează în ce stadiu e emoţia acum, de când ai acceptat-o. S-a schimbat, a fost înlocuită cu alta emoţie?
 

În concluzie, nu trebuie să te identifici cu emoţia specifică depresiei şi nici nu trebuie să-ţi distragi atenţia de la ea, ci trebuie doar să o conştientizezi. A conştientiza este, în aceeaşi măsură, o emoţie care va veni, dar care va şi dispărea… odată cu depresia.

Citeşte şi: Depresia face anual 800.000 de victime în lume

Sperma, cel mai la îndemână antidepresiv. Beneficiile ejaculării în vagin

3 paşi pentru un „tu” mai fericit
 

Alimentele modificate genetic
Alimentele modificate genetic