De ce este bine să mănânci cireşe. Beneficiile acestui fruct

Sunt extrem de delicioase, plus că au şi nenumărate proprietăţi benefice pentru sănătatea noastră. Iată câteva motive serioase să consumi cireşe în această vară.
28.05.2020 | Bianca Poptean
De ce este bine să mănânci cireşe. Beneficiile acestui fruct

Toată lumea se pregăteşte să se bucure de cireşele roşii şi suculente, din timpul sezonului de vară. Acest fruct de un roşu vibrant este un amestec minunat de arome dulci cu o tentă uşor amăruie şi adaugă detaliul perfect de culoare deserturilor tale. Iată ce beneficii miraculoase se ascund în micuţele cireşe!

Cireşele pot fi consumate crude sau pot fi, de asemenea, folosite într-o varietate de reţete, cum ar fi prăjiturile, torturile, dulceţurile şi plăcintele. Sunt un adaos minunat alături de un castron de iaurt sau cereale pentru micul dejun, dar nu mulţi ştiu că acest fruct delicios are numeroase beneficiii pentru sănătatea noastră:

Cireşele: te scapă de insomnie

Cireşele conţin un hormon numit melatonină care facilitează un somn liniştit şi bun. Melatonina este un hormon produs de glanda pineală din creier şi este cunoscut pentru proprietatea sa principală de a regla ciclurile de somn şi trezire şi de a controla ritmul circadian al corpului.

Cireşele: facilitează pierderea în greutate

Dacă intenţionezi să slăbeşti, nu uitaţi să adăugi cireşe în dieta ta zilnic! Cireşele au un conţinut scăzut de calorii, ceea ce înseamnă că o porţie de cireşe ar fi echivalentul a mai puţin de 100 de calorii. Sunt bogate în vitamine care îţi întăresc metabolismul şi au un conţinut de apă moderat care elimină toxinele din corp.

Cireşele: combat hipertensiunea arterială

Cireşele conţin o cantitate bună de potasiu şi astfel, ajută la eliminarea conţinutului de sodiu în exces şi echilibrează cantitatea de potasiu şi sodiu, care ajută automat la menţinerea nivelului optim de tensiune arterială.

Cireşele: previn bolile cardiovasculare

Antioxidanţii prezenţi în cireşe, numiţi antocianine ajută la reducerea nivelului de colesterol rău, reglează tensiunea arterială şi combat radicalii liberi care pot provoca inflamaţii. Aceştia reduc totodată şi riscul de boli cardiace şi dezvoltarea unui potenţial accident vascular cerebral.

Cireşele: proprietăţi anti-îmbătrânire

Cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi după cum ştim, antioxidanţii luptă împotriva radicalilor liberi care fac pielea să pară ternă. Cireşele ajută ca pielea ta să se simtă mai tânără şi mai sănătoasă şi de asemenea sunt recunoscute pentru abilitatea lor de a putea ajuta la îndepărtarea petelor de pe piele, care pot apărea din cauza deteriorării solare. Pisează câteva cireşe, amestecaţi-le cu un vârf de turmeric şi o linguriţă de miere şi aplică pasta obţinută pe ten, lăsând-o să acţioneze timp de 10-15 minute şi apoi clăteşte din abundenţă. Acest tratament aplicat în mod constant diminuează petele întunecate şi îţi îmbunătăţeşte tonusul pielii.

Cireşele: ajută la menţinerea sănătoasă a scalpului şi părului

Şi tu te lupţi cu părul tău care pare lipsit de viaţă? Cireşele conţin vitamina B, vitamina A şi vitamina C, toate acestea fiind extrem de utile pentru prevenirea deteriorării şi ruperii părului şi menţin scalpul hidratat. Vitamina C oferă de asemenea o strălucire naturală pielii tale.

Cireşele: menţin echilibrul pH-ului

Cireşele sunt alcaline în natură. Ori de câte ori există o creştere a conţinutului de acid din corp, cireşele pot veni la îndemână pentru a echilibra nivelul de Ph prin neutralizarea acestuia şi prevenirea problemelor stomacale precum aciditatea sau indigestia.

Cireşele: oferă energie

Se consideră că cireşele sunt unul dintre fructele care stimulează energia. Ele pot ajuta la construirea celulelor sanguine, ceea ce uşurează automat circulaţia şi creşte nivelul nostru de energie.

Aşadar, ne putem bucura de aceste delicioase fructe ale sezonului în voie, mai ales dat fiind faptului că sunt pline de beneficii. Asigură-te că nu ai nicio afecţiune medicală şi le poţi consuma adesea! Se recomandă o jumătate de porţie zilnic!