Cum trebuie să te expui la soare, în luna iulie. Cum te poţi proteja de radiaţiile periculoase

Cine poate să reziste zilelor lungi de vară pe un şezlong confortabil? Ai grijă, însă, la efectele nocive ale razelor de soare şi învaţă cum să te expui la soare.
18.07.2020 | Bianca Poptean
Cum trebuie să te expui la soare, în luna iulie. Cum te poţi proteja de radiaţiile periculoase

Suntem în plină vacanţă şi tot ce ne dorim este să stăm pe un şezlong la plajă. Însă, pentru a ne expune la soare în luna iulie, luna lui cuptor, ar trebui să ţinem cont de mai multe lucruri. O recomandare tipică este de a sta între 5 şi 20 de minute la soare, fie foarte dimineaţă, fie la amiază, în funcţie de tipul de piele, sezon şi alte variabile.

Este esenţial ca atunci când ne expunem la soare să evităm să ne ardem, mai ales dacă avem pielea albă, spun dermatologii. Iată mai multe sfaturi pentru o expunere corectă la soare, în luna iulie:

Cunoaşteţi-vă tipul de piele

Cu cât cunoaşteţi mai bine acest aspect, cu atât mai uşor va fi să obţineţi un bronz perfect şi o cantitate suficientă de vitamina D, fără însă a dăuna organismului. Pielea mai închisă necesită mai multă expunere pentru producerea adecvată de vitamina D. În general, pielea închisă la culoare va avea nevoie de puţin mai mult timp pentru absorbţia vitaminei D, dar de mai puţin timp pentru a căpăta o nuanţă arămie plăcută. Pielea deschisă la culoarea va avea nevoie de mult mai mult timp pentru bronz, însă obligatoriu, realizat în mod treptat!

Expuneţi-vă strategic

Atât pentru sănătatea voastră, cât şi pentru frumuseţe, ar fi minunat să expuneţi la soare strict pielea care este mai puţin vulnerabilă la dezvoltarea petelor întunecate şi a ridurilor. Aveţi grijă să evitaţi soarele orei de prânz şi încercaţi să beneficiaţi de razele dimineţii. Este de menţionat faptul că, din cauza deteriorării stratului de ozon, radiaţiile sunt din ce în ce mai puternice, iar pe această cale se recomandă ca expunerea să fie făcută treptat (câte puţin în fiecare zi), ca urmare a faptului că soarele devine din ce în ce mai puternic şi periculos pe măsură ce timpul trece!

Obţineţi vitamina D din soarele amiezii

Ştiaţi că fix la amiază razele UVB (care trebuie să sintetizeze vitamina D) sunt cele mai puternice? Cu alte cuvinte, atunci când aveţi nevoie de ceva mai multă vitamina D în sistem, expuneţi-vă la soarele amiezii, dar nu mai mult de maxim 20 de minute în cazul pielii închise la culoare şi 10 minute în cazul pielii albe!

Verificaţi indicele UV

Verificaţi indicele UV din zona în care vă aflaţi pentru a vedea dacă razele UVB sunt suficient de puternice pentru a declanşa sinteza de vitamina D. Dacă se dovedeşte că sunt puternice, atunci evitaţi soarele în situaţia în care vă doriţi un bronz – acestea nu vor face decât să deterioreze pielea şi să cauzeze în cele din urmă arsuri solare, insolaţie ori pete pigmentare! Căutaţi momentele din zi în care razele UVB nu au o putere ridicată şi mergeţi cu încredere la plajă, însă nu uitaţi să utilizaţi cremă de protecţie!

Utilizaţi cremă de protecţie o dată la 2 ore

Cu toţii ne-am obişnuit să mergem la plajă şi să folosim cremă cu factor de protecţie, însă nu mulţi dintre noi ştim cum se foloseşte în mod corect. Aceasta trebuie reaplicată o dată la două ore şi o dată la o oră şi jumătate în cazul pielii extrem de deschisă la culoare sau în situaţia în care razele UVB sunt foarte puternice. De asemenea, factorul de protecţie diferă pentru fiecare tip de piele în parte, astfel că pentru o persoană cu pielea foarte albă şi sensibilă, se va recomanda un factor de protecţie de minim 30, în vreme ce pentru pielea măslinie un minim de 20 este mai mult decât suficient!

Hidrataţi-vă

Atunci când ne expunem la soare, pielea şi organismul nostru tind să se deshidrateze mult mai rapid decât ar face-o în mod normal. Din acest motiv, apa va veni în ajutorul vostru întotdeauna! Consumaţi cel puţin 2,5 L de apă pe parcursul unei şedinţe de bronz de câteva ore şi aveţi grijă să vă protejaţi capul, ferindu-l de soare!