Cum să te apuci de sport când nu ai timp sau nu ești motivat

  • Publicat:
Cum să te apuci de sport când nu ai timp sau nu ești motivat

Să începi ceva nou cum ar fi să faci sport sau să mănânci alimente mai puțin procesate nu este un proces ușor. Cu toate acestea, unde există voință, există și o cale. Secretul, în general, este să faci pași mici în proces. Iată patru lucruri pe care le poți face pentru a te apuca de sport:

Ai în vedere că o oră reprezintă doar  4% din ziua ta

Scuza cea mai frecventă pe care cei mai mulți o au atunci când vine vorba despre sport este lipsa timpului. Știm că toată lumea este ocupată, știm că întotdeauna există ceva de făcut sau undeva unde trebuie să fii. Dar atunci când vrei cu adevărat să faci ceva, faci din asta o prioritate. Găsești timp pentru asta.

După cum spunea Arnold Schwarzenegger într-unul dintre interviurile sale – „O sesiune de antrenament de 1 oră reprezintă doar 4% din ziua ta”. Brusc, asta nu mai sună ca o perioadă atât de lungă de timp, nu-i așa?

În plus, poți avea un antrenament eficient în doar 30 de minute în loc de o oră întreagă și poți face exerciții la fiecare două zile, nu în fiecare zi. Așa că „nu am timp” nu este cu adevărat o scuză pentru tine. Trebuie doar să faci din asta o prioritate.

Obișnuiește-te să te trezești devreme

Un mic truc pe care îl poți transforma într-un obicei pe măsură ce trece timpul este să te trezești devreme. Este uimitor cât de bine poți să-ți organizezi ziua când te trezești cu 2-3 ore înaintea celorlalți. La 5 dimineața nu există distragere, nu sunt apeluri telefonice la care trebuie să răspunzi, nu sunt ședințe la care să participi, copiii dorm, iar tu ai timp doar pentru tine. Așa că este un moment bun al zilei să găsești 30-40 de minute pentru exerciții. Așadar, încearcă. Știm că este greu să te trezești devreme, în special dacă nu ești o persoană matinală, dar încearcă. Poate că îți va plăcea.

Încearcă să îți pui telefonul sau ceasul într-o altă cameră. Astfel, trebuie să te ridici din pat și să mergi pentru a opri alarma. Atunci când îl pui lângă pat, există o șansă destul de mare să apeși butonul de snooze.

Începe încet

La fel ca în orice altceva din viață, va trebui să începi de la zero și să te ridici treptat către vârf. Știm că toată lumea vrea rezultate peste noapte, dar nu așa funcționează sportul. Este nevoie de timp și de efort. 

Așadar, începe cu pași mici și fii răbdător. Muncește și nu aștepta rezultate semnificative înainte de 2-3 luni de eforturi serioase.

Știm că antrenamentele pot fi o provocare la început, dar pornește încet și construiește-ți drumul de acolo. Dacă poți alerga doar 5 minute, e în regulă. Fă asta timp de o lună și vei face progrese. Bucură-te de călătorie. În cele din urmă, vei alerga timp de 40 sau 60 de minute fără efort.

Nu concura cu ceilalți

Când abia începi să faci sport, să te compari cu tipul sau tipa de lângă tine poate fi de cele mai multe ori în dezavantajul tău. Toată lumea în sala de sport este mai puternică, mai frumoasă, mai experimentată în folosirea tuturor aparatelor decât tine. Dar cu toții trebuie să începem undeva, nu-i așa? Toată lumea a fost la început; toată lumea era într-o formă proastă la început.

Ce ar trebui să faci în schimb este să te concentrezi să devii mai bun în fiecare zi. Încearcă să devii o versiune mai bună a ta și vei progresa. Încetează să te uiți la ceilalți. Încetează să te compari cu cineva care s-a antrenat timp de mulți ani. Încearcă să învingi persoana din oglindă, în schimb.

Foto: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Nicoleta Agheana
Nicoleta Agheană este un jurnalist reputat, cu experienţă în lifestyle şi sănătate, realizând de-a lungul timpului articole şi proiecte atât pentru publicaţii internaţionale, cât şi pentru brandul “Ce se întămplă, doctore?”. Domeniile de interes pe care le acoperă Nicoleta Agheană ...
citește mai mult
Recomandare video
Stereotaxia în metastazele cerebrale: „E indicată la pacienții cu un număr limitat de metastaze”