Sforăi? Iată 4 trucuri pentru un somn liniștit

  • Publicat:
Sforăi? Iată 4 trucuri pentru un somn liniștit

Studiile au indicat că până la 45% din populația adultă sforăie în timpul somnului. În timp ce acest lucru este normal pentru unii, o anumită categorie de persoane consideră sforăitul o tulburare gravă care necesită atenție specializată. Ține minte că toată lumea sforăie din când în când din diverse motive; totuși, dacă sforăi în mod constant în timpul somnului, ar trebui să te gândești la soluțiile disponibile înainte ca problema să escaladeze.

Sforăitul este cauzat de vibrația structurilor respiratorii din partea din spate a nasului, gurii și gâtului. Aceste sunete apar de obicei în timpul respirației în timpul somnului. Acesta se întâmplă în mod tipic atunci când căile respiratorii sunt blocate din cauza relaxării mușchilor care le mențin în mod normal deschise.

Experții au descoperit că bărbații adulți în medie au de două ori mai multe șanse să sforăie decât femeile. De asemenea, sforăitul este una dintre indicațiile apneei în somn, care este o tulburare extrem de serioasă. Ar trebui să consulți medicul dacă ești adesea obosit în timpul zilei, te sufoci în timpul somnului sau adormi în timp ce faci o activitate. Acestea sunt semne că problema ta ar putea fi mai serioasă decât sforăitul.

Oamenii sforăie din diferite motive. Prin urmare, este important să înțelegi cauza înainte de a căuta o soluție. Cauzele comune ale sforăitului includ prea mult țesut în gât sau nas, vârsta, probleme nazale sau sinusale, postura de somn și structura corporală, printre altele. Indiferent de cauză, iată câteva modalități standard care te pot ajuta să oprești sforăitul în timpul somnului:

Dormi pe o parte

Poziția în care dormi poate fi unul dintre cei mai importanți factori favorizanți ai sforăitului. Abține-te să dormi pe spate sau pe burtă și încearcă să dormi pe o parte, astfel încât căile respiratorii să nu fie blocate. Poți menține această poziție pe tot parcursul nopții folosind o pernă mare de corp.

Evită sedativele, pastilele de dormit sau alcoolul

Aceste substanțe îți pot întrerupe respirația compromițând starea relaxată a mușchilor din gât. Ele induc un somn profund care este susceptibil să cauzeze și să accelereze sforăitul.

Desfundă nasul

Dacă simți că nasul tău este înfundat, poți curăța sinusurile folosind o soluție salină chiar înainte de a te culca. Asigură-te că încăperea în care dormi este lipsită de alergeni, astfel încât nasul tău să nu se înfunde în timpul nopții.

Păstrează o greutate constantă

Experții au legat sforăitul de creșterea excesivă în greutate, având în principal ca sursă o suprafață mare a gâtului. Atunci când grăsimea apasă în jos pe gât, este probabil să sforăi în mod regulat. Integrează un program de exerciții fizice în activitățile tale zilnice pentru a reduce din această greutate și a elimina sforăitul.

Foto: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Nicoleta Agheana
Nicoleta Agheană este un jurnalist reputat, cu experienţă în lifestyle şi sănătate, realizând de-a lungul timpului articole şi proiecte atât pentru publicaţii internaţionale, cât şi pentru brandul “Ce se întămplă, doctore?”. Domeniile de interes pe care le acoperă Nicoleta Agheană ...
citește mai mult
Recomandare video
Stereotaxia în metastazele cerebrale: „E indicată la pacienții cu un număr limitat de metastaze”