5 alimente pe care să le ai la îndemână dacă răcești

Pentru a pregăti sistemul imunitar, Centrul de Prevenție și Control al Bolilor recomandă să menții o dietă echilibrată. Iată cinci alimente pe care să le ai la îndemână dacă răcești.
5 alimente pe care să le ai la îndemână dacă răcești
Foto: shutterstock

Pentru că sezonul gripei și răcelii a început, am decis să venim în ajutorul vostru cu câteva modalități prin care puteți evita să vă pricopsiți cu un episod de infecții, iar cel mai important în acest sens este sistemul imunitar. Din fericire, există câteva alimente pe care să le consumi în caz de gripă sau răceală. Așadar, iată cinci alimente pe care să le ai la îndemână dacă răcești.

Pentru a pregăti sistemul imunitar, Centrul de Prevenție și Control al Bolilor recomandă să menții o dietă echilibrată, să faci sport, să iei vitamine, să reduci consumul de alcool și, mai ales, să ai un somn odihnitor în fiecare seară. În felul acesta vei avea un sistem imunitar sănătos. Dar iată ce alimente nu trebuie să-ți lipsească din bucătărie.

Fructe și legume de tot felul

Fructele și legumele te pot pune rapid pe picioare în cazul în care te confrunți cu o răceală. Antixodanții precum flavonoidele, antocaninele și carotenoidele ajută în lupta împotriva radicalilor liberi care pot compromite sistemul imunitar.

Așadar, dacă te confrunți cu gripă și răceală, încearcă să consumi cât mai multe fructe și legume pentru a beneficia de antioxidanții esențiali. Flavonoidele se regăsesc în alimente precum fructele de pădure, varza kale, varză și chiar ciocolată. Antocaninele se regăsesc în fructe de pădure, struguri, rodie și curmale, iar carotenoidele se regăsesc în portocale, mango, dovleac și caise.

Vitamina C

Vitamina C este un puternic antioxidant care ajută la menținerea unui sistem imunitar puternic și luptă împotriva bolilor. Această vitamină ajută celulele albe să crească, ele fiind necesare în organism pentru a lupta împotriva infecțiilor. Mai mult, vitamina C poate lupta împotriva radicalilor liberi, similar antioxidanților menționați anterior. Poți consuma vitamina C din suplimente sau din alimente precum roșii și suc de roșii, ardei gras roșu, citrice, căpșuni și legume verzi.

Carne de vită

Dacă ești consumator de carne, poți consuma carne de vită atunci când ești răcit. Zincul este un mineral care ajută la menținerea unui sistem imunitar puternic, iar carnea de vită este considerată o sursă excelentă de zinc. Dacă ești vegetarian, poți opta pentru leguminoase, nuci și semințe sau chiar ciocolată neagră.

Iaurt grecesc

Iaurtul grecesc nu trebuie să lipsească din frigider, mai ales că este o sursă naturală de nutrienți precum proteină, vitamina B12, seleniu și zinc. De asemenea, oferă culturi vii și active care acționează ca bacterii bune pentru tractul gastrointesinal și protejează tractul digestiv.

Ceai verde

Deși, tehnic, nu este un aliment, ceaiul verde este ideal în sezonul rece. Acesta conține polifenoli, antioxidanți puternici care luptă împotriva bolii. Aceștia activează semnale către sistemul imunitar atunci când un corp străin este prezent în organism și luptă sub orice formă pentru a-l elimina.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alexandra Necșoiu
Alexandra Necșoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected]

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult
Recomandare video
Acneea juvenilă: cum se îngrijește corect pielea cu acnee