5 activități care-ți îmbunătățesc sănătatea creierului

Iată cum să îmbunătățești sănătatea creierului cu ajutorul a cinci activități destul de cunoscute și care te ajută să te relaxezi.
06.03.2021 | Necsoiu Alexandra
5 activități care-ți îmbunătățesc sănătatea creierului
5 activități care-ți îmbunătățesc sănătatea creierului

Creierul este responsabil pentru toate lucrurile pe care le faci, pentru gânturile și memoriile pe care le ai. Oamenii de știință obișnuiau să creadă că odată ajuns la maturitate, creierul nu se mai poate schimba, dar în prezent știm că acest organ continuă să crească de-a lungul vieții, iar obiceiurile pe care le avem și deciziile pe care le facem ajută la formarea acestui proces. Iată cum să îmbunătățești sănătatea creierului.

Activități bune pentru sănătatea creierului

Meditația

Meditația ajută creierul din toate punctele de vedere. Reduce stresul, îmbunătățește memoria și îmbunătățește capacitatea de concentrare. De asemenea, poate oferi mai mult control în privința durerii și emoțiilor, arată un studiu publicat în jurnalul Frontiers in Human Neuroscience. După patru sesiuni de 20 de minute de meditație, participanții au resimțit durerea cu 40% mai puțin și cu 57% mai puțin disconfort în timpul antrenamentului.

Grădinăritul

În rândul persoanelor care suferă de depresie s-au observat îmbunătățiri semnificative asupra dispoziției după trei luni în care au avut activități specifice grădinăritului: plantat, săpat, udat timp de șase ore pe săptămână. Mai multe cercetări sugerează că timpul petrecut în natură duce la scăderea nivelului de stres și îmbunătățește dispoziția. Totodată, expunerea la anumite microorganisme din sol ar putea declanșa eliminarea serotoninei.

Mersul la sală, bun pentru sănătatea creierului

Mersul la sală este ideal pentru sănătatea creierului. Cercetările arată că 20 de minute de activitate fizică pot accelera performanța memoriei episodice.

Bea ceai verde

Teanina, care se refăsește în frunzele ceaiului verde, blochează anumite substanțe chimice ai receptorilor de stres din creier și astfel se previne apariția anxietății. De asemenea, cofeina luptă împotriva oboselii și te ține în stare alertă.

Odihnește-te

După 40 de minute de somn se poate observa o îmbunătățire a capacității creierului în jocurile de memorie cu 25% comparativ cu persoanele care nu dorm la prânz, arată un studiu german.