Te dor oasele când se schimbă vremea? 5 remedii rapide pentru a scăpa de dureri articulare

Te confrunţi cu dureri articulare când plouă sau este înnorat? Descoperă 5 remedii rapide pentru a scăpa de durere!
  • Publicat:
  • Actualizat:
Te dor oasele când se schimbă vremea? 5 remedii rapide pentru a scăpa de dureri articulare
De ce te dor oasele când se schimbă vremea și ce remedii te scapă de durerile articulare. Foto: Shutterstock

Te confrunţi cu dureri articulare când se schimbă vremea, de regulă când e înnorat şi plouă? În situaţia ta sunt mii de alte persoane cu aceeaşi problemă. Astăzi te simţi bine, mâine te dor articulaţiile, aparent fără niciun motiv.

De ce te dor oasele când se schimbă vremea

Există o legătură între vremea mohorâtă şi durerile articulare. Concret, aceasta constă în scăderea presiunii atmosferice, care ar putea determina un răspuns inflamator ca urmare a hiperproducţiei unor markeri specifici, TNF-alfa şi IL6.

O altă posibilă explicaţie a durerilor articulare survenite în zilele cu ploaie ar putea fi… tristeţea. Atunci când soarele lipseşte de pe cer, oamenii au tendinţa să fie mai supăraţi, mai focusaţi pe probleme decât pe bucurii.

Cauzele nu sunt pe deplin elucidate de ştiinţă în ceea ce priveşte legătura dintre vreme şi durerile articulare, dar un lucru este sigur: există soluţii!

5 remedii pentru dureri articulare

Dacă ai dureri articulare, cu precădere la schimbarea vremii, este foarte posibil ca acestea să fie localizate în aceeaşi regiune de fiecare dată, cum ar fi genunchii, şoldurile, mâinile sau umerii, iar o posibilă cauză poate fi şi artrita.

Iată câteva remedii rapide pentru a scăpa de dureri articulare:

Practică exerciţii de stretching, care au rolul de a îmbunătăţi mobilitatea şi flexibilitatea articulaţiilor. De asemenea, acest tip de întinderi ajută la reducerea durerilor musculare, printr-o oxigenare optimă a sângelui, reduc rigiditatea musculo-articulară asociată îmbătrânirii, contribuie la eliminarea stresului şi îmbunătăţesc capacitatea de efort.

Mănâncă alimente bogate în vitaminele A, D, E şi K sau ia suplimente, dar numai la recomandarea medicului. De asemenea, adaugă în regimul alimentar grăsimi sănătoase, care ajută la absorbţia vitaminelor, precum avocado, ulei de măsline, de cocos, peşte gras şi nuci.

Evită alimente şi băuturi cu potenţial inflamator, precum dulciurile bogate în zahăr, sucurile carbogazoase, fast-foodul, prăjelile, laptele de vacă, mezelurile grase, hiperprocesate, carnea grasă şi cerealele rafinate.

Deseori, durerile articulare sunt determinate şi de afecţiuni digestive, precum boala Crohn sau colita ulcerativă. De altfel, un studiu arată că aproape 30% dintre persoanele care se confruntă cu aceste afecţiuni dezvoltă, la un moment dat, artrită.

Pune în practică terapia cald-rece – fă-ţi un duş lung cu apă caldă, apoi aplică pe articulaţia dureroasă gheaţă, dar niciodată direct pe piele, ci înfăşurată într-un prosop.

Aplică unguente pe bază de capsaicină – această substanţă din ardeiul iute ameliorează inflamaţia prezentă la nivelul articulaţiei prin efectul său de încălzire.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Paula Rotaru - Senior Editor
Senior Editor, [email protected] A făcut parte din echipa Ce se întâmplă, Doctore? în perioada aprilie 2013-decembrie 2023. Articolele sale cuprind informații despre diverse afecțiuni, alimentația echilibrată, îngrijirea pielii și sănătatea emoțională. Colaborări: Viața ...
citește mai mult
Recomandare video
Salată cu ciuperci și Mușchi File și paste cu Jambon de Curcan