Jane Fonda: secretele unei vieţi sănătoase la o vârstă înaintată

Un model demn de urmat, actriţa Jane Fonda dezvăluie câteva dintre trucurile stilului său de viaţă: sport cu măsură, somn odihnitor şi multe fructe şi legume.
28.07.2020 | Bianca Poptean
Jane Fonda: secretele unei vieţi sănătoase la o vârstă înaintată

Jane Fonda este un fitness icon şi un model de cum ar trebui să arăţi şi să te simţi după ce împlineşti 80 de ani!. Actriţa şi activista politică a avut o carieră impresionantă şi de impact, fiind admirată atât pentru tot ce a realizat, dar şi pentru exerciţiile de care toată lumea a avut nevoie în perioada de izolare. Exerciţii pe care ni le-a pus la dispoziţie cu dragă inimă.

Jane Fonda arată incredibil la vârsta pe care o are. Secretele vedetei nu mai sunt de multă vreme secrete: mişcarea, somnul şi alimentaţia. Şi, bineînţeles implicarea în viaţa comunităţii. În mod surprinzător, deşi a trecut de 80 de ani, Jane Fonda încă priorizează mişcarea fizică în viaţa ei de zi cu zi: „Trebuie să mă mişc, pentru că atunci când îmbătrâneşti, ajungi într-o stare mai critică decât când eşti tânăr. Trebuie să vă menţineţi corpul în mişcare „, spune Fonda. Ea recomandă celor care înaintează în vârstă să nu renunţe la exerciţii moderate. Însă, spune actriţa, este important să fie făcute corect şi cu atenţie.

Actriţa practică sport, dar cu măsură

Actriţa mărturiseşte că a descoperit că nu numai că corpul  începe să se deterioreze, ci şi mintea şi ştie că are nevoie de aceste endorfine. Deşi Fonda este sârguincioasă cu privire la antrenamentele ei fizice, nu o vei găsi făcând nimic care să-i afecteze corpul. Având osteoartrită, nu poate ridica greutăţi mari. De fapt, indicat este să nu ridice nimic. În schimb, vedeta optează pentru benzile de rezistenţă atunci când practică antrenamentele de forţă. De la o anumită vârstă este indicat să fii foarte atent la execuţie. Jane Fonda spune că ea foloseşte benzi de rezistenţă şi face exerciţii la saltea pentru a lucra fiecare grupă musculară. Însă face încet şi cât se poate de corect.

Pentru a ameliora durerile musculare, Fonda apelează la suplimentele pe bază de cânepă.  Momentan vedeta foloseşte un amestec de cânepă cu ulei de nucă de cocos şi acizi graşi omega care acţionează foarte bine în eliminarea tensiunii, fiind o excelentă formă de recuperare.

Doar pentru că antrenamentele Fonda au un impact scăzut, nu înseamnă că nu este nevoie de stretching, imediat după ce ai terminat exerciţiile. Vedeta spună că acordă timp zilnic stretchingului.

Somnul şi alimentaţia, factori cheie

Somnul odihnitor este un pas important în stilul de viaţă sănătos. „Cel mai important lucru este să dorm. Trebuie să dorm opt sau nouă ore în fiecare noapte ”, spune Jane.

De asemenea, alimentaţia este un factor cheie: „Mănânc fructe şi legume proaspete în fiecare zi. Nu mănânc aproape deloc carne şi am redus semnificativ şi consumul de peşte „, spune Fonda, explicând că recent a descoperit faptul că stocurile mari de peşte dispar: „Există locuri în lume unde peştele este singura sursă de proteine a oamenilor, aşa că într-o ţară ca a noastră, unde avem alte opţiuni, ar trebui să reducem consumul de peşte”.

Fonda, care a devenit un activist pentru mediu, găzduieşte Fire Drill Friday în fiecare vineri pe internet, unde pune într-o nouă lumină problemele privind schimbările climatice şi îndeamnă comunitatea la implementarea unor schimbări reale, de lungă durată, care să facă o diferenţă. Ea continuă să fie o sursă incredibilă de inspiraţie – nu doar din punct de vedere al fitnessului, ci şi pentru bunăstarea generală şi grija pentru ceilalţi: „Am aflat cu mult timp în urmă că dacă eşti un activist care nu are grijă de tine, te vei arde destul de repede”, mai adăuga ea.

Concluzia? Pentru a putea avea o viaţă împlinită – chiar şi la o vârstă înaintată – , pentru a putea să te implici în acţiuni care să îţi facă plăcere, trebuie să ai grijă de tine prin sport, somn şi alimentaţie!