7 sfaturi pentru a îmbătrâni frumos, oferite de Jane Fonda

Prime Time este o carte prin care Jane Fonda împărtăşeşte câteva dintre secretele look-ului său fabulos. Poţi să te inspiri şi tu dacă vrei să îmbătrâneşti frumos.
7 sfaturi pentru a îmbătrâni frumos, oferite de Jane Fonda

N-am fost mare fan Jane Fonda până acum, însă de când o urmăresc în serialul Grace& Frankie de pe Netflix, m-am îndrăgostit de ea. Arată minunat! Fabulos, chiar, pentru cei, în curând, 83 de ani. Dar cum de arată atât de bine, ce anume a făcut, ce mănâncă şi cât sport face, toate le-am aflat din cartea “Prime Time”, lansată de vedetă acum 9 ani.
Mi-am comandat-o, am citit-o şi mi-am dat seama, la finalul ei că pot privi trecerea timpului cu mai multă blândeţe. Şi, sincer, până acum, nu m-am gândit că vârsta a treia, pentru că te cunoşti mai bine, eşti mai înţeleaptă, ştii ce vrei şi ce-ţi place, plus că eşti conştientă că timpul se scurge încet, încet, poate deveni o perioadă frumoasă a vieţii noastre. Cu alte cuvinte, putem fi frumoase, fit, pe fază şi sexy, chiar şi după 50, 60 de ani. Cam greu, aţi spune, mai ales dacă ne uităm în jur şi vedem cum sunt cele mai multe dintre femeile de vârsta a treia din jurul nostru. Dar, aşa cum spune şi Jane în cartea sa, niciodată nu e târziu să începi să faci lucruri pentru tine şi da, să-ţi schimbi mentalitatea!

Iată câteva sfaturi despre cum să îmbătrâneşti frumos de la această femeie care arată fabulos la aproape 83 de ani!

Nu e niciodată prea târziu să te schimbi

Pentru a reuşi să îmbătrâneşti frumos, actriţa face o listă cu vreo 11 lucruri ( adică activităţi) pe care ar trebui să le evităm cu desăvârşire. În top enumeră fumatul, alcoolul în exces şi lipsa de somn! Şi da, e normal să fi greşit de-a lungul vieţii, însă important este să înţelegi că trebuie să te opreşti acum din oricare dintre ele. Şi, sincer, dacă Jane a putut să facă schimbări şi la 60 de ani, oricine r trebui să poată. De voinţă e nevoie!

Fă exerciţii pentru creier

Nu cuvintele încrucişate sau Sudoku sunt cea mai bună soluţie pentru a-ţi menţine creierul tânăr. Studiile – dar şi experienţa lui Jane – susţin că exerciţiile cardio sunt cel mai bun lucru pe care îl poţi face pentru sănătatea creierului tău, indiferent de ce vârstă ai. Şi, mai mult de atât, dacă adaugi pe lângă sport şi învăţatul unor lucruri noi ( o limbă străină, cântatul la un instrument sau un nou sport) cu siguranţă îţi optimizezi funcţiile creierului.

Ai nevoie de timp pentru tine

Cine nu are o agenda plină în zilele noastre? De la proiecte, joburi, planuri cu familia sau şedinţe cu părinţii până la planificarea analizelor anuale. Printre toate aceste task-uri, încearcă să nu uiţi de tine. Cea mai mare dovadă de altruism este să ai grijă de tine. Nu anula programarea de la masaj pentru a munci mai mult sau pentru a mai bifa un task de pe listă. E important ca şi tu să fii bine, pentru a le fi bine şi celor dragi ţie. Dar e nevoie de disciplină atunci când ai timp tu cu tine – fie că faci o baie, citeşti o carte sau mergi să te relaxezi la o pedichiură. Pe măsură ce îmbătrâneşti vei relaiza că cea mai lungă relaţie este cea cu tine însăţi.

Mese cât mai colorate

Legumele şi fructele sunt cheia unei diete sănătoase, iar dacă ţii cont în fiecare zi şi de  “roata colorată” ( roşu, albastru/mov, glben/portocaliu, verde şi alb), vei reuşi să ai o alimentaţie echilibrată. Încearcă să consumi zilnic fructe şi legume în măcar patru, cinci din aceste culori şi organismul tău îţi va mulţumi.

Faceţi dragoste

Da, libidoul scade pe măsură ce trece timpul, însă Jane încurajează femeile să facă sex . Pentru că, vedeta consideră că erotismul ne ajută să ne păstrăm încrederea în noi şi să ne simţim frumoase şi dorite. Plăcerea sexuală – alături de un partener sau de una singură – reduce riscul depresiei, artrita, stresul şi îmbunătăţeşte sistemul imunitar.

Nu te împotrivi 

Înţelepciunea e atinsă atunci când reuşeşti să nu te opui lucrurilor care ţi se întâmplă, ci doar să le ghidezi în favoarea ta. Ori această abilitate începi s-o deprinzi pe măsură ce trece timpul. Studiile arată că oamenii în vârstă suferă mai puţin de anxietate şi depresie datorită acestor abilităţi.

Învaţă să-ţi fie dor de sport

Dacă începe să-ţi lipsească exerciţiile fizice, este un lucru minunat. În momentul în care ajungi să să nu te simţi bine fără sport, înseamnă că ai reuşit să introduci sportul în viaţa ta şi nu te vei despărţi curând de el.