Legătura dintre somn și sex: cum îți poate afecta viața sexuală

Femeile sunt mai predispuse la insomnie cu 40% față de bărbați, arată cercetările, iar lipsa somnului afectează libidoul.
01.12.2020 |
Legătura dintre somn și sex: cum îți poate afecta viața sexuală
Legătura dintre somn și sex: cum îți poate afecta viața sexuală

Cu cât dormi mai bine, cu atât viața ta sexuală se va îmbunătăți, iar oamenii de știință explică cât este de simplu. Este destul de normal ca atunci când ești odihnit să ai și o dispoziție mai bună și un libidou crescut, deși nu toată lumea este afectată în aceeași manieră. Femeile sunt mai predispuse la insomnie cu 40% față de bărbați, arată cercetările, iar lipsa somnului afectează libidoul.

Un studiu publicat în Journal of Sexual Medicine arată că femeile care dorm mai puțin au o dorință scăzută de a face sex și chiar ajung să aibă o viață sexuală nesatisfăcătoare. Femeile care se odihnesc și dorm fără întrerupere se excită mai ușor, iar asta pentru că hormonii de sex joacă și ei un rol important în această relație somn-sex.

Legătura dintre somn și hormonii de sex

Hormonii de sex joacă un rol important în funcție de cât de obosit te simți. Cercetările sugerează că estrogenul ne ajută să menținem un obicei al patternului de somn. Atunci când progesteronul este crescut, te simți mai somnoros. Fluctuațiile de estrogen și progesteron sunt în strânsă legătură cu calitatea somnului. Schimbările hormonale majore cu care femeile se confruntă de-a lungul vieții, precum pubertatea, sarcina și menopauză duc la întreruperea somnului.

Pe de altă parte, caitatea somnului accelerarea anumitor hormoni de sex precum andogen și estrogen, care duc la excitare. Asta explică de ce cercetătorii Universității de Medicină din Michigan au descoperit că lipsa somnului te poate face să tânjești după sex.

Cum să-ți îmbunătățești calitatea somnului

Relaxarea. Stresul scade libidoul, iar ca să reduci stresul ai nevoie de câteva modalități care să te ajute în acest sens. Meditația te poate ajuta să controlezi fluxtuația naturală a hormonilor și minimizarea impactului negativ asupra vieții sexuale.

Fă sport. Studiile arată că exercițiile făcute cu regularitate te ajută să dormi mai bine, dar și să menții somnul.

Fă sex dimineața. În general cuplurile sunt fie prea ocupate seara, fie prea obosite ca să mai facă sex. Fă sex la prima oră, atunci când nivelul de melatonină este scăzut și testosteronul crescut.

Sex în fiecare zi: de ce să-l practici
Sex în fiecare zi: de ce să-l practici