Tristete, atacuri de panica si ingrasare emotionala

Problemele emotionale le-au coplesit pe trei dintre cititorii nostri. Oana incearca sa ii ajute cu cateva sfaturi.
Tristete, atacuri de panica si ingrasare emotionala
Tristete, atacuri de panica si ingrasare emotionala

Problemele emotionale le-au coplesit pe trei dintre cititorii nostri. Oana incearca sa ii ajute cu cateva sfaturi.

O relatie care scartie…

„Ma numesc Valentina si m-am casatorit de 2 ani (eu am 24 de ani, iar sotul are 26). Ma confrunt cu o situatie foarte grea: el ma minte de fiecare data cand are intentia de a se duce cu prietenii sai la discoteca. Imi tot promite ca nu se va mai repeta, dar degeaba. De la inceputul casatoriei noastre avem aceasta problema. Stiu ca ma iubeste, dar nu este suficient ca sa fiu fericita. Ce pot sa fac?”

Relatiile de durata se bazeaza pe incredere reciproca. Probabil ca el nu este capabil in acest moment sau nu intelege ce inseamna respectul, increderea si adevarul intr-o relatie. Trebuie sa il faci sa inteleaga cat de importante sunt aceste valori pentru tine. Altfel el nu se va schimba, iar tu poate ca vei suferi toata viata.

Atacuri de panica

„Prezint de ceva timp niste simptome mai ciudate, si anume o usoara confuzie, ameteala, senzatie de plutire, ca si o lipsa de concentrare. Plus diferite zone ale corpului prezinta dureri surde, junghiuri si asa mai departe. De exemplu, ma sperii din orice, sunt stresat din orice si fac atacuri de panica des. Am fost la mai multi medici care mi-au facut analize, dar nu au gasit ceva in neregula. Daca afara e prea cald, intru in panica, daca ploua torential imi este frica sa conduc masina. Sunt prea stresat! Ce sa fac?

Trebuie sa mergi la un medic psihiatru sau la un psiholog pentru ca prin discutii sustinute si impartasirea trairilor vei reusi sa identifici cauza acestor probleme.

Cand problemele ne invaluie

„Ce se mai poate face cand neajunsurile te coplesesc, varsta inainteaza (45 de ani), sedentarismul a devenit un stil de viata, masa corporala nu mai asculta (85 kg) si te intrebi >”

Raspunsul este: nu te lasa coplesita, cauta resurse pentru… sport si miscare. In fiecare dimineata sau seara rezerva 20, 30 de minute pe care sa ti le dedici doar tie. Alege sa faci jogging sau sa mergi in ritm alert, in pantofi si echipament de sport. Incearca sa mergi regulat la teatru, la opera, intr-o librarie si oriunde iti face placere. Astept sa imi impartasesti din schimbarile care se vor produce.