Sfaturi utile pentru a reduce stresul de la locul de muncă

În articolul de astăzi vom descoperi metode prin care să combateţi stresul la locul de muncă.
Sfaturi utile pentru a reduce stresul de la locul de muncă

Stresul reprezintă unul dintre cele mai grele obstacole cu care se confruntă angajaţii la locul de muncă, iar cel mai important lucru e să identificaţi cauza acestui stres, fie că vine de la nenumăratele proiecte la care lucraţi sau ţine de atmosfera de la birou, nu trebuie să cădeţi în capcana stresului, pentru că ucide productivitatea la locul de muncă, dar poate să aibă şi efecte în viaţa personală. 


Cea mai mare greşeală atunci când vă confruntaţi cu stresul este să preluaţi obiceiuri nesănătoase, precum fumatul sau băutul în exces. 

Tocmai din acest motiv, în articolul de astăzi vom descoperi metode prin care să combateţi stresul la locul de muncă.

TOP 5 sfaturi pentru a elimina stresul de la locul de muncă

1. Prioritizaţi-vă sarcinile

Atunci când termenele limită pentru terminarea unui proiect sau a unei cerinţe de la job se apropie cu paşi repezi, este important să nu vă panicaţi, pentru că din panică reiese şi stresul.

Este necesar să definim ceea ce este important pentru noi, mai ales când mai multe termene limită se strâng simultan, trebuie să învăţăm să le prioritizăm astfel încât să fie atât în interesul nostru, pentru a fi sănătoşi fizic şi mental şi să nu ne consumăm foarte mult, cât şi în interesul companiei. Acest lucru necesită claritate.

Este extrem de important să înţelegeţi care este rolul vostru în organizaţie, obiectivele companiei dar şi obiectivele voastre personale. Concentraţi-vă pe proiectele care vor avea cel mai mare impact la nivel de companie dar care sunt aliniate şi cu nevoile voastre.

2. Luaţi pauze pentru a vă bucura de lucrurile ce vă relaxează

Când stresul pe care îl experimentăm la locul de muncă începe să se aşterne asupra productivităţii noastre, contează să depistăm acest factor şi să facem un pas în spate, pentru a avea parte de un răgaz bine meritat.

Fie că vă găsiţi relaxarea în cititul unei cărţi, într-un joc pe calculator sau chiar într-un joc casino, e important să vă bucuraţi de aceste lucruri mici, pentru ca apoi când reveniţi la locul de muncă să fiţi la cel mai înalt nivel şi pregătiţi să învingeţi tot ceea ce vă iese în cale.

Nu uitaţi, dacă sunteţi fani ai variantei a treia, informaţi-vă pentru a găsi cele mai bune casino online pentru a vă delecta şi a avea parte de un timp de calitate în pauza binemeritată.

3. Ajutaţi colegii care trec prin situaţii similare

Chiar dacă sunteţi responsabili pentru comportamentul şi aportul adus de voi în cadrul companiei, puteţi fi afectaţi totuşi de colegii care trec prin situaţii stresante, mai ales când intraţi în contact direct cu ei.

Este recomandat să preluaţi iniţiativa şi să confruntanţi colegul cu pricina, într-un mod respectuos, explicându-i cât de mult poate afecta stresul modul în care lucrează echipa şi mediul de lucru de la muncă în general. Totuşi, trebuie să încercaţi să îi înţelegeţi şi punctul lui de vedere şi să-i sugeraţi metode prin care poate trece prin acest obstacol pentru a ajunge la cea mai bună versiune a sa de la locul de muncă.

Încercaţi să nu mergeţi pe un ton pasiv-agresiv, chiar dacă comportamentul colegului respectiv a dăunat mai mult decât era aşteptat, este important să înţeleagă că nu e singurul care a trecut printr-o situaţie de stres şi cu îndrumarea potrivită, va putea să învingă stresul.

4. Învăţaţi să identificaţi semnele stresului

Există o şansă ca nici să nu vă daţi seama când sunteţi stresaţi. Sună puţin ciudat, dar este posibil. Chiar dacă nu ştii cu siguranţă nivelul de stres pe care l-ai atins, corpul tău cu siguranţă o face.

Există câteva semne ce pot denota că stresul vă afectează, spre exemplu: senzaţia de anxietate, dezinteres asupra job-ului pe care îl aveţi, dificultate în a avea un somn bun, oboseală continuă, durere de cap, adoptarea de obiceiuri nesănătoase, sunt doar câteva dintre elementele ce pot indica că treceţi printr-o perioadă stresantă, iar dacă vă identificaţi cu unul dintre simptomele menţionate, este nevoie să luaţi măsuri.

Cu cât descoperiţi cauza stresului mai devreme, cu atât puteţi acţiona mai uşor iar daunele cauzate de acesta vor fi mult mai minime şi reparabile.

5. Nu petreceţi timp pe reţele de socializare în timpul orelor de lucru

Conexiunea constantă la reţelele de socializare şi întreruperea de la muncă pentru a sta pe acestea pot cauza un nivel de stres destul de mare. Social media, spre exemplu, vă pune la curent cu evenimente stresante din viaţa de zi cu zi, ce se întâmplă altor oameni care nu au tangenţe cu voi sau chiar prietenilor.

Aşadar, mintea începe să zboare la problemele altor oameni, probleme cu care nu ar trebui să vă confruntaţi. Reţelele de socializare şi mesajele pot cauza stres, deoarece vă întrerupeţi fluxul gândirii şi nu mai sunteţi la fel de eficienţi. Staţi cât mai departe de telefon şi social media când sunteţi la job!

Ultimul lucru pe care vi-l doriţi e să aveţi parte de o dramă când vreţi să duceţi la capăt lucrurile pe care le aveţi de făcut.