Cum obții starea de bine? Iată încă 2 activități surprinzătoare dovedite științific (II)

Starea de bine înseamnă un creier interconectat, o minte echilibrată și o viață împlinită.
11.09.2021
Cum obții starea de bine? Iată încă 2 activități surprinzătoare dovedite științific (II)

Cum am traduce starea de bine? Acea stare de liniște interioară, de bine și de comuniune cu toți și cu toate, în care nu există durere fizică sau suferință emoțională. Daniel J. Siegel (psihiatru, cercetător, autor) spune că există 7 tipuri de activități ( Mindsight Daily 7 sau 7 Healthy Mind Platter) dovedite științific de studiile în neuroplasticitate ca fiind eficiente pentru a avea un creier integrat, adică un creier care se poate adapta la orice situație din realitate, funcționează normal și e sursa unei minți echilibrate. Ceea ce înseamnă o  viață împlinită, echilibrată și fericită!

Printre cele 7 activități se numără atenția focusată, exercițiile fizice, somnul de calitate, dar și activitățile de introspecție, timpul de a nu face nimic, joaca și conexiunea. Aceste șapte tipuri de activități pot fi făcute la orice vârstă, însă important este să fie făcute cât mai des, ideal ar fi zilnic, spun cercetătorii, pentru a obține starea de bine!

Joaca

Și nu e vorba doar la copii! Joaca este specifică mamiferelor și, spun cercetătorii, ar trebui să o includem cât mai dez în viețile noastre. Activitatea spontană de a face ceva cu bucurie, fără să te gândești dacă e bine sau rău și fără ca cei din jur să te judece, ajută la crearea de conexiuni pentru dezvoltarea spontaneității și a creativității. Câte lucruri nu au fost inventate în joacă, câte idei bune și creative nu apar atunci când ne dăm voie “să dăm în mintea copiilor”.

Ceea ce e trist legat de joacă, este că atunci când devenim adulți ne gândim la acest tip de activitate ca fiind dedicată exclusiv copiilor și uităm să ne jucăm. Sau ne gândim – unii chiar din adolescență – că nu este un lucru important pentru starea noastră de bine.

Iar copiii ar trebui încurajați să se joace. Și să nu punem cajoacă activitățile sportive sau timpul la școală. Timpul de joacă – din punct de vedere al creierului – înseamnă activități în care să avem spațiu, în care să putem crea noi conexiuni sau combinații neuronale – practic să improvizăm – fără teama de a fi judecați dacă ceea ce facem este bine ori rău.

Timpul de conectare sau conexiunea cu ceilalți

Suntem ființe sociale și conectarea cu ceilalți este esențială pentru starea noastră de bine. Pe lângă cei dragi, prieteni, colegi, ne putem conecta cu natura (marea, oceanul, munții) sau cu animalele de companie. Iar acest lucru ar trebui făcut cu un sentiment de recunoștință, generozitate, de înțelegere a faptului că viața este mai mult decât tine și microuniversul tău. Starea de bine este îmbunătățită de sentimentul de apartenență la propria familie, la o comunitate, la ceva mai “mare” decât noi. “Experiența umană nu se elimitează la strict viața noastră”, spune cercetătorul care e de părere că orice tip de conexiune – cu alți oameni sau cu orice alte ființe sau cu planeta – este benefic pentru starea noastră de bine.

Recomandarea lui Daniel Siegel este să încercăm zilnic aceste tipuri de timp și activități, iar , în timp, vom simți beneficiile unui creier integrat: o viață mai echilibrată, mai cu sens și mult mai împlinită!

Bianca Poptean
Bianca Poptean
Sunt deja 10 ani de când scriu pentru Ce se întâmplă doctore, timp în care am realizat sute de articole, interviuri cu medici și specialiști în diverse domenii, materiale video, conferințe și emisiuni live. Mai mult, sunt mamă a doi băieți minunați care mi-au oferit ocazia să văd lumea ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Dr. Silvia Chiotoroiu: tratamentul modern pentru cataractă