Dansează pentru un corp armonios şi sănătate veşnic tânără!

Dansul este modalitatea ideală prin care îţi poţi menţine sănătatea şi silueta într-o formă de invidiat, indiferent de categoria de vârstă în care te încadrezi. Oricine poate dansa, de la cei mai mici până la bunici şi, pe lângă faptul că este o activitate distractivă, dansul aduce numeroase beneficii sănătăţii noastre fizice şi emoţionale: ne scapă de kilogramele nedorite, îmbunătăţeşte flexibilitatea, alungă stresul, ne ajută să legăm noi prietenii etc.
Autor: Paula Rotaru
Dansează pentru un corp armonios şi sănătate veşnic tânără!

Dansul este modalitatea ideală prin care îţi poţi menţine sănătatea şi silueta într-o formă de invidiat, indiferent de categoria de vârstă în care te încadrezi.

Oricine poate dansa, de la cei mai mici până la bunici şi, pe lângă faptul că este o activitate distractivă, dansul aduce numeroase beneficii sănătăţii noastre fizice şi emoţionale: ne scapă de kilogramele nedorite, îmbunătăţeşte flexibilitatea, alungă stresul, ne ajută să legăm noi prietenii etc.


Nu este deloc o surpriză aşadar că mulţi dintre noi alegem dansul ca alternativă la orele în şir petrecute la sala de forţă. Iată şi de ce:

Grijile şi stresul dispar ca prin minune

O „terapie“ de doar 30 de minute de dans te eliberează de stresul acumulat pe parcursul zilei. Deci, ia-ţi partenerul la dans şi bucuraţi-vă de muzică, lăsând gândurile să zburde spre locuri însorite şi fapte măreţe.

Dansul energizează

În locul unei benzi de alergat obositoare şi, de ce să nu o spunem, uneori chiar plictisitoare, poţi alege oricând să dansezi cât te ţin picioarele şi să te distrezi în acelaşi timp alături de prieteni.

Echilibru şi tonifiere

Dansul este un mod minunat de a îmbunătăţi tonusul muscular, în special pentru femeile care doresc să îşi remodeleze corpul după o perioadă în care au ţinut un regim alimentar strict.

O inimă sănătoasă cu dans se ţine

La fel ca orice altă activitate cu efect cardio, precum alergatul sau aerobicul, dansul poate îmbunătăţi sănătatea cardiovasculară, întăreşte oasele, prevenind astfel instalarea osteoporozei, creşte rezistenţa şi flexibilitatea şi ţine la distanţă afecţiuni grave, precum diabetul sau bolile cardiace.

Reglează tensiunea arterială şi scade colesterolul

Persoanele care se confruntă cu fluctuaţii ale tensiunii arteriale, cauzate de stres şi alimentaţia bogată în grăsimi nesănătoase, pot opta pentru o seară în oraş, la un club de dans, pentru a ţine sub control această problemă. De asemenea, nivelul colesterolului se reduce semnificativ.

Creşte încrederea de sine şi oferă ocazia de a lega noi prietenii

Dansul conferă sentimentul de succes şi realizare atunci când reuşeşti să treci de etapa jenantă în care paşii de dans îţi dau bătăi de cap. Este şi o modalitate excelentă de a spori încrederea în tine şi de a întâlni oameni noi, cu care poţi lega prietenii durabile.

30 de minute de dans= -400 de calorii

Prin dans se pot pierde la fel de multe calorii, sau chiar mai multe decât prin înot, mers pe jos sau pe bicicletă. Prin urmare, dacă hainele de vară se încăpăţânează să nu intre pe tine, nu le „certa“ şi păstrează-le. Cu siguranţă câteva reprize de dans vor rezolva problema colăceilor.

Menţine memoria în formă

Cu cât înaintăm în vârstă, memoria începe să ne joace feste. Însă, acum avem şi un truc prin care putem păcăli natura: dansul! Potrivit unui studiu recent, dansul poate stimula memoria şi poate împiedica instalarea demenţei.

Cercetările ştiinţifice arată că, prin dans, hipocampusul (acea parte a creierului care controlează memoria) nu-şi pierde din volum, păstrându-şi funcţiile şi prevenind astfel apariţia tulburărilor de memorie şi a altor boli specifice bătrâneţii.