4 metode de relaxare după o zi obositoare la serviciu

Nu este suficient să ne luăm o vacanţă pe an şi să ne bucurăm de natură, ci trebuie să ne oferim în fiecare zi momente de relaxare pentru minte şi trup, pentru a ne reface după orele obositoare la serviciu.
Autor: Paula Rotaru
4 metode de relaxare după o zi obositoare la serviciu

Cu toţii avem 24 de ore la dispoziţie să finalizăm tot ce ne propunem pentru o zi. Acest lucru înseamnă că organismul nostru continuă să consume energie, atât fizic, cât şi mental, pentru a face faţă programului nostru haotic.

Însă, atunci când este „supraincalzit” şi suprasolicitat, acesta va înceta să funcţioneze corect, moment în care trebuie să îi oferim o perioadă de repaus.

Nu este suficient să ne luăm o vacanţă pe an şi să ne bucurăm de natură, ci trebuie să ne oferim în fiecare zi momente de relaxare pentru minte şi trup, pentru a ne reface după orele obositoare la serviciu.  

Modalităţi de relaxare oferite de Iulian Dinu, formator Fitness Education School

  • Meditează!

Goleşte-ţi mintea! Nu trebuie să mergi la o clasă specială de yoga sau să stai într-o anumită poziţie, ci pur şi simplu te poţi relaxa în orice poziţie te simţi confortabil. Nu poţi controla ce gânduri îţi trec prin minte, însă le poţi urma până când vei ajunge la un sentiment de pace interioară, un moment în care nu te mai simţi presat sau acaparat de griji. 

  • Fă sport!

După cum ştii deja, este indicat să faci sport în fiecare zi, dar niciodată un antrenament cardio chiar înainte de a te culca. Poţi opta pentru câteva exerciţii de relaxare şi stretching, efectuate cu 2-3 ore înainte de culcare. 

Pentru început respiră încet şi calm câteva minute. Lasă capul pe spate şi fă câteva rotiri uşoare spre stânga şi apoi spre dreaptă. Întinde-te pe un izopren sau pe un prosop şi adu ambii genunchi la piept, ţine-i acolo cu ajutorul mâinilor. Din poziţia anterioară, întinde un picior până când este aliniat cu întregul trup şi menţine câteva secunde. Schimbă poziţia şi cu celălalt picior. Aşază-te în poziţie şezând şi adu tălpile cât mai aproape de bazin cu genunchii spre exterior. Întinde mâinile în faţă şi balansează corpul, astfel încât să simţi o uşoară întindere a muşchilor. Ridică-te în picioare, adu mâinile deasupra capului şi apleacă-ţi trunchiul spre stânga şi spre dreapta. Nu uită să respiri, expiră la îndoirea trunchiului şi inspiră când acesta revine la poziţie verticală. 

  • Masează-te!

Masajul este cunoscut de mii de ani pentru efectele sale benefice asupra sănătăţii. În timp ce eşti la dus, masează-ţi corpul cu rotiri uşoare ale mâinilor. Utilizează după duş o cremă hidratantă cu miros plăcut.

  • Citeşte!

Uneori, cel mai bun mod de a scăpa de lumea de afară este să intri într-alta. Aşadar, după un duş cald, fă-te confortabil şi ia o carte din bibliotecă. Îndepărtează-te de telefon şi echipamentele electronice şi bucură-te de acest moment şi de povestea ta.

Cu ajutorul acestor tehnici te vei simţi pregătit pentru o nouă zi la serviciu!