Cafea pe stomacul gol: ce efecte are?

Se pare că există persoane care au raportat probleme la nivel gastrointestinal atunci când au ales să bea cafea pe stomacul gol.
07.01.2021 | Autor: Alexandra Necsoiu
Cafea pe stomacul gol: ce efecte are?
Cafea pe stomacul gol: ce efecte are?

Multe persoane au obiceiul ca primul lucru pe care-l fac de dimineață este să-și bea cafeaua, în special pe stomacul gol. Dar cât este de sănătos? Se pare că există persoane care au raportat probleme la nivel gastrointestinal atunci când au ales să bea cafea pe stomacul gol.

”În timp ce cafeaua acționează diferit în organism de la o persoană la alta, mulți sunt mai sensibili la cafeină, mai ales când este consumată pe stomacul gol”, spune Alissa Rumsey pentru HuffPost, autoarea cărții “Unapologetic Eating”.

Cercetările arată că efectele cafelei pe stomacul gol sunt limitate, dar o legătură puternică între consumul de cafea și problemele digestive nu a fost stabilită. Persoanele sensibile la cafea și cofeină pot observa că dacă nu mănâncă nimic înainte stomacul este iritat. Este foarte important să ne ascultă organismul, mai ales că tolerăm, mâncăm și bem diferit. Dacă după ce ai băut cafea pe stomacul gol te simți bine, atunci nu ai de ce să renunți la acest obicei. Dar dacă te confrunți cu disconfort, poate că ar trebui să-ți ajustezi obiceiurile.

Consumul de cafea pe stomacul gol: efecte adverse

Probleme digestive. Cafeaua stimulează producția de acid în stomac, care poate irita uneori, mai ales în cazul celor care se confruntă cu reflux sau arsuri. Pentru anumite persoane, disconfortul poate fi evident pe stomacul gol. Poți consuma înainte alimente care să-ți calmeze aciditatea stomacului. Printre acestea se numără bananele, ovăzul, ouăle, fructele cu excepția citricelor și toastul din cereale integrale.

Persoanele cu anxietate sunt mai sensibile la efectele cafelei. Înainte de a bea cafea mănâncă ceva pentru că acest lucru contribuie la senzațiile de anxietate. Sau, de ce nu, poți opta pentru cafea fără cofeină sau cel puțin să reduci cantitatea de cafea pe care o consumi.