Crampe musculare? Scapă de ele cât ai clipi!

Fiecare dintre noi s-a “luptat” la un moment dat cu dureroasele crampe musculare.
Autor: Iulia Pocol
Crampe musculare? Scapă de ele cât ai clipi!

Fiecare dintre noi s-a “luptat” la un moment dat cu dureroasele crampe musculare. Şi pentru că sunt dureroase, inconfortabile şi nedorite de nimeni, ar trebui să ştii că uneori, ceva atât de simplu cum ar fi căldura sau masajul poate să resolve această problem.

Odată finalizată agonia, este important să porneşti o “campanie” anticrampe. Când se întâmplă aceste lucruri, cel mai probabil organismul tău are nevoie de potasiu, magneziu şi calciu – trioul de minerale care ajută la buna funcţionare a nervilor şi muşchilor. (Ai suficient potasiu atunci când consumi fructe şi legume din belşug, dar s-ar putea să ai un deficit dacă urmezi o dietă bogată în proteine). De asemenea, trebuie să bei multă apă şi să faci exerciţii fizice în mod regulat!

Dar dacă ai ajuns în pragul problemei înainte să te fi apucat de prevenţie, iată ce poţi să faci ca să opreşti durerea!

Aplică căldură

Pentru a relaxa muşchiul şi a îmbunătăţi circulaţia în ţesutul afectat, aplică local o pernă electric sau o cârpă caldă. Setează perna pe nivel scăzut, aplică timp de 20 de minute, apoi fă o pauză de cel puţin 20 de minute înainte de a repeat.

Fă un duş lung, cu apă caldă sau o baie în cadă. Pentru a ameliora durerea, adaugă o jumătate de cană de săruri Epsom. Magneziul conţinut în aceste săruri favorizează relaxarea musculară.

Apasă pentru a elimina durerea

Aplică presiune cu degetul mare, cu podul palmei sau cu pumnul uşor strâns pe zona respectivă, menţine aşa timp de 10 secunde, apoi fă pauză 10 secunde, după care apasă din nou. Ar trebui să simţi puţin disconfort, dar nu o durere de nesuportat. După câteva repetări, durerea ar trebui să înceapă să scadă în intensitate.

Prevenirea crampelor din timpul somnului

Înainte de culcare, bea un pahar cu apă tonică, care conţime chinină, un remediu foarte popular folosit pentru tratarea crampelor picioarelor. Cercetările susţin folosirea chininei pentru tratarea crampelor din timpul nopţii, dar nu lua pastile de chinină, deoarece pot avea efecte secundare serioase, cum ar fi senzaţia de zgomot în urechi şi problem de vedere.

Pentru a preveni apariţia crampelor la nivelul gambelor pe timpul nopţii, încearcă să nu dormi cu labele picioarelor în extensie. Nu este bine nici să te înfăşori prea bine în cearşafuri – acest lucru te face să îţi îndoi degetele spre interior, cauzând crampe.

Atenţie cu mineralele!

Un deficit de minerale cunoscute ca electroliţi – care include potasiul, sodiul, calciul şi magneziul – poate să contribuie la apariţia crampelor. Probabil că nu ai nevoie de mai mult sodiu în dieta ta (sare), dar s-ar putea să ai nevoie de celelalte.

Surse bune de magneziu sunt cerealele integrale, alunele şi leguminoasele. Poţi obţine potasiu din marea majoritate a fructelor şi legumelor, în special banane, portocale şi pepene galben. Iar lactatele îţi oferă calciu.