Ce gustări sănătoase le putem oferi copiilor între mese?

Peste 70% dintre părinţii români includ în alimentaţia zilnică a copiilor lor câteva mici gustări, servite între mesele principale, pentru o performanţă şcolară mai bună, arată un studiu recent realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 300 respondenţi cu copii între 6 şi 12 ani.
Autor: Paula Rotaru
Ce gustări sănătoase le putem oferi copiilor între mese?

Peste 70% dintre părinţii români includ în alimentaţia zilnică a copiilor lor câteva mici gustări, servite între mesele principale, pentru o performanţă şcolară mai bună, arată un studiu recent realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 300 respondenţi cu copii între 6 şi 12 ani.

Prin urmare, tot mai mulţi părinţi înţeleg rolul unui program alimentar corect pentru ca fiii şi fiicele lor să aibă o performanţă mentală la cote maxime.
Rolul gustărilor este deosebit de important în dezvoltarea copilului, însă trebuie alese cu grijă. Spre exemplu, gustările îmbunătăţesc capacitatea de concentrare şi performanţa fizică a copiilor. În timpul programului şcolar, este foarte important ca aceste gustări să completeze mesele principale cu vitaminele şi mineralele necesare unei dezvoltări armonioase.

Astfel, părinţii sunt sfătuiţi să aleagă pentru micul dejun produse din cereale integrale, care conţin vitamine din complexul B, vitamina C şi minerale (fier, calciu). Pentru o gustare cât mai atractivă, cerealele integrale pot fi însoţite de un pahar de lapte cu cacao, care poate asigura copiilor până la 15% din necesarul zilnic din vitaminele C, E, B1, B3, B5, B6 şi B9, precum şi o treime din doza zilnică de calciu.

Gustoase şi hrănitoare, fructele şi legumele nu trebuie să lipsească dintr-o alimentaţie diversificată, conţinând la rândul lor fibre, dar şi numeroase minerale şi vitamine. Părinţii trebuie să se asigure că pe parcursul zilei, cei mici consumă două – trei fructe. Totodată, părinţii nu trebuie să uite de salatele colorate şi garniturile de legume servite în timpul meselor principale.

De asemenea, o alimentaţie echilibrată trebuie însoţită de exerciţii fizice regulate. Cel mai bine este ca activităţile fizice să fie făcute împreună, pentru ca micuţii să le vadă ca pe un obicei al întregii familii.
Astfel, planul alimentar zilnic al unui copil activ ar trebui să cuprindă: mic-dejun, prânz şi cină, completate de două gustări hrănitoare şi pline de vitamine şi de cel puţin o oră de exerciţii fizice.