Imunitatea din farfurie. Cum putem să transformăm alimentația în aliatul nostru în sezonul rece – Ce alimente nu trebuie să lipsească din dieta zilnică

  • Publicat:
  • Actualizat:

Vorbim adesea de imunitate în termini superficiali, adaptând această nevoie în funcție de sezon, în funcție de epidemiile din grădinițe si școli, de o frică personală transpusă la nivel de familie. Este important să înțelegem că imunitatea nu este o modă, nu este o tendință actuală unui context postpandemic, ci este o nevoie personală, definită la nivel individual, în funcție de istoricul medical, structura genetică, sensibilitățile identificate și soluțiile personalizate, ea reprezintă unica opțiune în acest sens.

Deși dorim soluții rapide, un sirop sau o pastilă minune, acestea nu exista. Ele pot avea efect de scurtă durată pe o îmbunătățire superficială a simptomelor manifestate. Dar la nivel profund poate să rămână o structură deformată, care nu coincide cu partea superficială a sănătății noastre. Atunci când venim cu soluții personalizate, oferim corpului sprijin zi de zi, răspundem la o nevoie reală a fiecărei celule, construim o fundație stabilă în relația cu sănătatea, ceea ce oferă o perspectivă optimistă în relația cu funcționarea sistemului imunitar.

Pentru fiecare dintre noi există un grup de alimente cu impact benefic și altele cu impact negativ asupra stării de sănătate, pornind de la intoleranțele alimentare, până la particularități genetice, de microbiom, ce trasează o direcție clară și unică în relația cu alimentația. Medicina de precizie este baza sănătății fiecăruia dintre noi și în același timp șansa identității individuale, a modului în care alegem să trăim zi de zi pentru a beneficia de o calitate și o durată a vieții așa cum ne dorim.

Ca reguli generale, valabile de la mic la mare, atunci când vorbim de o listă de alimente de integrat sau de eliminat pentru a susține buna funcționare a sistemului imunitar, putem avea în vedere să integrăm în meniul zilnic alimente cât mai colorate, să creăm un semafor sau un curcubeu în farfurie și să eliminăm prafurile albe (zahăr, făină albă, sare în exces).

De asemenea, alimentele cu un conținut ridicat de grăsimi sănătoase, Omega 3, precum pește de captură, avocado, uleiuri presate la rece, oleaginoase oferă sprijin organismului, atât pentru energia fizică, cât și pentru cea cognitivă.

În același timp, alimentele prăjite, procesate, pregătite în baie de ulei, cu un conținut ridicat de zahăr, făină albă, sare dezechilibrează întregul organism, creează un context proinflamator și, de aici, riscuri multiple din cap până în picioare.

Eu încurajez evaluarile anuale, pe baza cărora se definește un plan de sănătate anual, pentru a preveni sau trata dezechilibrele ce pot fi prezente în corp, cu sau fără transpunere în simptomele manifestate la exterior.

Fiți în cea mai bună formă personală, astfel încât să vă bucurați de o imunitate bună și de o calitate a vieții ce vă oferă vitalitate și longevitate!

 

În curând la Editura Trei va apărea „Secretul vitalitații și longevității. Medicina stilului de viață” de Alina Epure. Este o carte care se adresează deopotrivă atât specialiștilor, cât și celor preocupați de o nutriție personalizată, celor care au înțeles importanța și impactul acesteia în menținerea sănătății trupului, minții, sufletului, dar și a grijii bine cumpănite pe care ar trebui să o purtăm pentru armonizarea acestora.

sursa foto: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alina Epure - Doctor în Medicină, consultant nutriționist
Alina Epure este Doctor în Medicină, Consultant Nutriționist, Health Coach Practitioner, Membru ESPEN (The European Society for Clinical Nutrition and Metabolism), Membru The Nutrition Society (una dintre cele mai prestigioase comunități implicate în cercetare și progres la nivel de nutriție), ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc