Dieta care reduce balonarea și durerile de stomac

Dacă te confrunți cu disconfort abdominal, află care este dieta care reduce balonarea și durerile de stomac.
  • Publicat:
Dieta care reduce balonarea și durerile de stomac
Foto: sutterstock

Dacă te confrunți cu balonare și crampe la stomac, mai ales atunci când faci sport, atunci această dietă este potrivită pentru tine. Evită anumite alimente care pot produce probleme gastrointestinale, mai ales dacă te numeri printre persoanele vulnerabile la simptome similare sindromului de colon iritabil.

Aceste simptome pot include dureri la stomac, stări de greață, arsuri, diaree, flatulență, constipație sau nevoia de a defeca. Cercetătorii au dezvăluit că o dieta FODMAP, care presupune consumul de carbohidrați fermentabili precum oligozaharide (fructani, galacto-oligozaharide), dizaharide (lactoză), monozaharide (fructoză) și polioli (Sorbitol, Mannitol, Maltitol, Xylitol și Isomaltoză) poate fi benefică pentru persoanele care se confruntă cu aceste simptome.

Printre aceste alimente se regăsesc usturoiul, ceapa, prazul, piersicile, mierea, siropurile, brânza slabă, lapte,e merele, leguminoasele, secara și grâul. Mulți producători alimentari le adaugă ca îndulcitori artificiali și aditivi pentru a face mâncarea procesată mai gustoasă. Pâinea nu este bogată în acești carbohidrați, dar pentru că în dietă consumăm destul de multă pâine, se presupune că este o sursă majoră.

Alte alimente FODMAP sunt cerealele, pastele și produsele de patiserie, dar și băuturile energizante, iar asta pentru că sunt consumate în cantități mari.

O alternativă sănătoasă o reprezintă orezul, porumbul, ovăzul, quinoa și meiul, care pot înlocui perfect alimentele care aduc o concentrație mare de FODMAP în dietă și pot reduce inflamațiile și disconfortul abdominal.

Studiul sugerează că această dietă low FODMAP reduce crampele abdominale, balonarea și alte simptome gastrointestinale care pot apărea în timpul sportului și, totodată, îmbunătățește performanțele sportive. Participanții la studiu erau alergători de performanță care au urmat atât o dietă bogată, cât și scăzută în alimente FODMAP, timp de o săptămână, cu o săptămână pauză între ele.

Aproape 70% dintre participanții care urmau o dietă low FODMAP au observat îmbunătățiri ale simptomelor și puteau face sport mai frecvent și la intensitate mai mare.

„Am descoperit beneficii clare atunci când s-a urmat o dietă low FODMAP, cu o reducere a simptomelor gastrointestinale apărute în timpul sportului, în rândul alergătorilor”, explică Dr Justin Roberts, autor al studiului.

Un astfel de plan alimentar poate fi greu de gestionat și chiar stresant, motiv pentru care este nevoie de supravegherea unui medic.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc