Cel mai ieftin aliment al centenarilor. Costă mai puțin de 10 lei jumătate de kilogram

Se pare că unul dintre cele mai sănătoase obiceiuri din zonele albastre include urmarea unei diete predominant vegane.
  • Publicat:
Cel mai ieftin aliment al centenarilor. Costă mai puțin de 10 lei jumătate de kilogram
Cel mai ieftin aliment al centenarilor. Costă mai puțin de 10 lei jumătate de kilogram

Unul dintre cele mai populare concepte în domeniul sănătății în acest moment este cel al „zonelor albastre”, un termen folosit pentru cele cinci regiuni din lume unde oamenii trăiesc cele mai lungi și mai sănătoase vieți și unde se ajunge cu ușurință la vârsta de 100 de ani.

Dan Buettner, un explorator profesionist pentru National Geographic, a ajutat la descoperirea acestor cinci regiuni—Okinawa, Japonia; Sardinia, Italia; Nicoya, Costa Rica; Ikaria, Grecia și Loma Linda, California, și și-a descris descoperirile în cartea sa best-seller, The Blue Zones.

Se pare că unul dintre cele mai sănătoase obiceiuri din zonele albastre include urmarea unei diete predominant vegane. Buettner spune că oamenii care trăiesc în aceste zone au diete similare, bogate în carbohidrați complecși, cum ar fi fructele, cerealele integrale și leguminoasele. Fie că este vorba despre boabe de soia în Okinawa sau năut în Sardinia, cei mai sănătoși oameni de pe planetă consumă cel puțin o ½ cană de leguminoase în fiecare zi.

„Am observat cum consumul unei căni de fasole pe zi probabil le adaugă patru ani la viață”, a declarat anterior Buettner pentru EatingWell. „Fasolea apare ca alimentul suprem pentru longevitate datorită conținutului de proteine, fibre și antioxidanți.”

Fasolea: beneficii pentru sănătate

Sănătatea intestinului a devenit un alt concept important în lumea nutriției în ultimii ani, iar fasolele sunt o modalitate excelentă de a-ți îmbunătăți microbiomul. Intestinul nostru se hrănește cu fibre, pe care fasolea le are din belșug, dar și alte leguminoase precum năutul, care conține 44% din necesarul zilnic într-o porție de ½ cană!

Deși s-ar putea să experimentezi disconfort, dureri de stomac, gaze când începi să îți mărești aportul, acesta este de fapt un semn bun. Fasolea este încă parțial intactă când ajunge în intestinul gros, astfel încât bacteriile intestinale se pot hrăni ușor cu ele.

Fasolea este, de asemenea, o sursă bună de fier, magneziu și folat. Fierul este esențial pentru a menține nivelul de energie ridicat, iar femeile sunt în special predispuse la carențe.

Magneziul este, de asemenea, un nutrient important, deoarece ajută la susținerea sănătății inimii, oaselor și creierului și se crede chiar că are un impact pozitiv asupra somnului și stresului. Folatul este esențial pentru sănătatea prenatală, dar toți avem nevoie de el pentru a procesa vitamina B12 și a stimula regenerarea celulară.

Foto: shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alexandra Necșoiu - Web-Editor
ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected] Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să scrie şi nu se vede făcând altceva, acesta fiind visul ei încă de pe băncile ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc