Dieta Montignac, soluție minune sau doar un mit? Dietetician: „Poate duce până și la pierderea cunoștinței”

Dietele clasice presupun în general limitarea cantității de mâncare consumate de o persoană, ceea ce este greu pe termen lung.
  • Publicat:
Dieta Montignac, soluție minune sau doar un mit? Dietetician: „Poate duce până și la pierderea cunoștinței”
Dieta Montignac, soluție minune sau doar un mit? Dietetician: „Poate duce până și la pierderea cunoștinței”

Dietele clasice presupun în general limitarea cantității de mâncare consumate de o persoană, ceea ce este greu pe termen lung.

Ideea de bază nu este de a mânca mai puțin, ci mai calitativ. Conceptul care se află la baza dietei Montignac este indicele glicemic al alimentelor. Unele alimente stimulează secreția de insulină, iar acest regim propune moderarea acestor alimente până la aproape eliminare.

Alimentația sănătoasă, „asezonată” cu moderația

Alimentele cu indicele glicemic mic ridică puțin câte puțin glicemia și asigură și o senzație mai lungă de sațietate, față de cele aflate la polul opus. Pe lângă senzația de sațietate, acestea conțin și multe fibre vegetale, astfel menținând sănătatea tractului gastrointestinal. Câteva exemple de alimente cu index glicemic mic, sub 55, ar fi fructele, cu excepția bananelor, legumele, semințele, nucile, cerealele integrale, ciupercile și iaurtul.

Este recomandată totuși moderația, ca la orice, dar este aproape imposibil să se ajungă la supraalimentare din cauza acestor tipuri de alimente.

Mâncărurile care ar trebui evitate sunt cele cu indicele glicemic aflat între 69 și 100, valoarea maximă pe care o are glucoza pură. Exemple de astfel de alimente sunt pâinea albă, orezul alb, ciocolata, biscuiții, cartofii prăjiți și covrigii. Senzația de sațietate este una foarte mică în ceea ce privește produsele de patiserie și în general cele care au zahăr adăugat, aceste produse facilitând supraalimentarea.

Alimentele de acest tip, consumate în exces sporesc starea constantă de hiperglicemie ceea ce crește exponențial riscul de diabet. Pe lângă asta, pot facilita și rezistența la insulină, specifică diabetului de tip 2. Obezitatea, însoțită de probleme cardiovasculare și musculo-scheletice sunt alte probleme ce pot apărea în urma excesului de alimente cu un indice glicemic mare.

Citește AICI continuarea articolului pentru a afla care sunt principalele reguli ce trebuie respectate în timpul dietei și ce poți consuma la mesele esențiale din zi.

După cum semnalează dieteticianul Diana Văsăliuț, dieta Montignac a devenit destul de polulară, însă aceasta trebuie urmată sub supravegherea unui specialist.

Află sfaturile experților și beneficiile dietei.

Urmărește CSID.ro pe Google News
7 legume care nu te balonează
7 legume care nu te balonează
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc