9 alimente cu conținut scăzut de grăsimi care sunt de fapt nesănătoase

  • Publicat:
9 alimente cu conținut scăzut de grăsimi care sunt de fapt nesănătoase

Mania alimentelor cu conținut scăzut de grăsimi din anii ’80 și ’90 ar fi putut avea intenții bune, dar profesioniștii din domeniul sănătății de astăzi consideră că a cauzat mai mult rău decât bine. Chiar dacă ideea era că reducerea grăsimilor ar reduce caloriile (și implicit asta ducea la pierderea în greutate), acum știm că nu toate grăsimile sunt create egal. Unele, precum acizii grași omega-3 și grăsimile mononesaturate, au beneficii extraordinare pentru sănătate, cum ar fi reducerea inflamației și contribuția la sănătatea inimii. 

Indiferent de tip, grăsimea nu este un cuvânt „murdar” – este un macronutrient necesar pentru viața umană. (Și este clar acum că un consum moderat de grăsimi nu te îngrașă.) Cu toate acestea, unii producători de alimente continuă să facă versiuni cu conținut scăzut de grăsimi ale produselor lor. 

Pentru unii oameni care au nevoie de o dietă cu conținut scăzut de grăsimi din motive medicale, acest lucru poate fi o binecuvântare. Dar pentru mulți dintre noi, alimentele care și-au pierdut grăsimea în mod artificial nu sunt doar inutile, ci și potențial dăunătoare. Adesea, prin înlăturarea grăsimilor naturale, producătorii de alimente trebuie să le înlocuiască pe acestea cu zahăr, emulsificatori și alte ingrediente nu tocmai sănătoase care nu au valoare nutritivă.

Înainte să alegi un aliment „light” sau „dietetic” de pe raftul magazinului, verifică această listă de 9 produse cu conținut scăzut de grăsimi care nu sunt chiar atât de sănătoase pe cât ai putea crede.

Înghețată cu conținut scăzut de grăsimi 

Scoaterea grăsimii din înghețată nu numai că îi ia din savoare, dar, de asemenea, tinde să o completeze cu aditivi care nu aduc aceeași valoare nutritivă ca laptele. Atunci când este făcută cu lapte integral, înghețata conține calciu și proteine de care organismul tău are nevoie pentru o stare bună de sănătate. Unele cercetări chiar arată că un consum constant de lactate integrale nu este în mod obișnuit însoțit de un risc mai mare de îngrășare, boli de inimă sau diabet de tip 2.

Unt de arahide cu conținut scăzut de grăsimi

Nu te teme de grăsimea din untul de arahide! Potrivit Harvard Health, untul de arahide integral are același raport de grăsimi saturate față de nesaturate ca și uleiul de măsline, unul dintre cele mai sănătoase alimente pentru inimă. De fapt, cercetătorii de la Harvard susțin că multe studii au arătat că persoanele care consumă regulat unt de arahide au un risc mai scăzut de boli de inimă și diabet de tip 2 decât cele care îl includ rar în alimentația lor.

Maioneză light

Maioneza tradițională își obține savoarea caracteristică din gălbenușurile de ou, care conțin aproximativ 5 grame de grăsime fiecare. Deci, cum faci populara pastă fără ele? Răspunsul nu este prea frumos. Maionezele cu conținut scăzut de grăsimi au adesea substanțe de îngroșare, cum ar fi amidonul alimentar modificat, și se bazează pe ulei de soia, în loc de ouă, pentru textura catifelată. Deși aceste ingrediente nu sunt periculoase, ele nu oferă valoarea nutritivă a gălbenușurilor de ou, care conțin vitamine precum A, B12 și D, plus antioxidanți precum luteina, zeaxantina și seleniul.

Batoane proteice cu conținut scăzut de grăsimi

Batoanele proteice au reputația de produse sănătoase, facilitând credința că sunt intrinsec nutritive. Dar acest lucru nu este întotdeauna adevărat. Batoanele proteice cu conținut scăzut de grăsimi pot fi ultra-procesate și pline de ingrediente ciudate. Ca să te convingi, verifică lista de ingrediente și dacă nu le poți citi pe majoritatea, mai bine le ocolești.

Biscuiți cu conținut scăzut de grăsimi

Consumul ridicat de zahăr a fost mai consistent asociat cu creșterea în greutate decât consumul ridicat de grăsimi. Deoarece biscuiții cu conținut scăzut de grăsimi sunt adesea bogați în zahăr, alegerea lor este un compromis care probabil nu merită făcut.

Margarină

Există un motiv întemeiat pentru care margarina a scăzut în popularitate de la gloria ei din anii ’70. Potrivit Harvard Health, „nu au existat niciodată dovezi conform cărora folosirea margarinei în loc de unt ar reduce șansele de a suferi un atac de cord sau de a dezvolta boli de inimă.” Unele margarine pot avea mai puțină grăsime decât untul real, dar ambele sunt bogate în calorii, deci ambele sunt alimente de folosit cu moderație. În plus, margarina are în compoziție uleiuri hidrogenate, cu potențial periculos pentru sănătate. 

Dressing de salată cu conținut scăzut de grăsimi

Dacă nu ești atent când torni, dressingul de salată poate adăuga ușor multe calorii, pentru că majoritatea sunt făcute cu ulei. Are sens, așadar, că o versiune cu conținut scăzut de grăsimi te-ar putea ajuta să reduci aportul caloric.

Totuși, fii atent la dressingurile cu conținut scăzut de grăsimi. Unele compensează conținutul scăzut de grăsimi adăugând îndulcitori și amidon, dar și o listă lungă de coloranți artificiali și conservanți.

Supă la conservă cu conținut scăzut de grăsimi

Doar pentru că o supă este „light” nu înseamnă că este un exemplu de sănătate. Multe supe la conservă sunt și pline de sodiu și extrem de sărace în proteine, așa că fă-ți acasă o supă și ocolește-le pe cele la conservă. 

Gustări crocante cu conținut scăzut de grăsimi

Deși chipsurile, covrigeii sau snackurile cu conținut scăzut de grăsimi pot avea mai puține calorii decât versiunile lor cu conținut ridicat de grăsimi, un lucru nu se schimbă: aceste alimente sunt foarte procesate. Pentru a fi un consumator deștept și sănătos, uită-te la etichete pentru a vedea ce conțin. Cu conținut scăzut de grăsimi sau nu, o listă lungă de ingrediente este un semn de alarmă că gustarea ta crocantă nu îți îmbunătățește sănătatea.

Sursă foto: Shutterstock

Sursă: eatthis.com

Urmărește CSID.ro pe Google News
Nicoleta Agheana
Nicoleta Agheană este un jurnalist reputat, cu experienţă în lifestyle şi sănătate, realizând de-a lungul timpului articole şi proiecte atât pentru publicaţii internaţionale, cât şi pentru brandul “Ce se întămplă, doctore?”. Domeniile de interes pe care le acoperă Nicoleta Agheană ...
citește mai mult
Recomandare video
Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”